BusinessUp!

  • All Post
  • MARKA
  • PAZARLAMA
  • SEO
  • Seo Sözlüğü
  • TASARIM
dünyaca ünlü logolar ve anlamları

blogBaslik

Edit Template

Whatsapp: Adını “What’s Up?” yani “Naber?”den alan şirketin, “Up” kelimesini “App” şeklinde revize ederek, kişiler arasında iletişimi özgür kılacak bir uygulama mesajı vermesi oldukça zekice.

Pinterest: Logoda yer alan “P” harfi, raptiyeye benzer bir görünüme sahiptir. Logonun gizemi de; fotoğraflarınızı raptiyeleyerek, pinleyerek sonsuz kılabilirsiniz anlamında tasarlanmıştır.

Amazon: İsim, milyarlarca insanın bildiği, dünyanın en büyük nehri olan Amazon Nehri’nden gelir. Ayrıca bu ismi seçmelerinde diğer sebep ise, o zamanlarda web siteleri günümüzdeki gibi çok tıklanma özelliğine göre değil, arama motorlarına alfabetik olarak sıralanıyordu, bu yüzden “A” harfi ile başlayan bir isim Jeff Bezos’a mantıklı gelmişti. Logodaki ok’a baktığımızda okun çıkış noktası “A”, varış noktası ise “Z” harfini gösterir. Yani marka, A’dan Z’ye tüm ürünleri temin edebileceğini göstermektedir. Ayrıca okun bir gülümsemeye benzemesi de “Mutlu Müşteriler” mottosunu oluşturmaktadır.

BusinessUp!: İşini yükseltmek isteyen markalara lafı uzatmadan, doğrudan mesajı verdiğimiz marka ismimizle ne kadar gurur duysak az.

Adidas: Adolf Dassler isminin kısaltması ile oluşan marka, logosunda bir dağ görünümü yaratarak ve sporcuların aşması gereken güçlükleri, zorlukları sembolize etmektedir.

Mazda: Markanın logosu kanatlarını açmış kartal görünümündedir ve adını zerdüştlerin bilgelik tanrısı Ahura Mazda’dan alır.

Gilette: “G” ve “İ” harflerine baktığımızda bu harflerin jilet ile kesilmiş olduğunu ve logonun markayı sade ve düz bir şekilde yansıttığını görmekteyiz.

Starbucks: Markanın logosu yunan mitolojisindeki denizcileri güzellikleriyle kandırıp öldüren iki kuyruklu bir denizkızı olan Siren’den gelmektedir. Okyanusları aşarak herkese kahve ulaştıran bir marka için oldukça anlamlı bir logodur.

Toys R Us: Dünyaca bilinen oyuncak markası, hiç lafı uzatmadan “Toys are Us” yani “Asıl oyuncaklar biziz” diyerek, markaya mükemmel derin bir anlam yüklemiştir.

Paylaş

Markanı Büyütmekte
Zorluk Mu Yaşıyosun?

Formu doldur,
Sonucu birlikte görelim.

ÜCRETSİZ

Marka Check-Up'ını Yaptır

Kişisel verilerimin işlenmesine, BusinessUp'ın reklam, duyuru, bilgi, kampanya vb. konularda şahsıma ticari elektronik ileti göndermesine, bilgilerimin bu amaçla kullanılmasına, şahsımla ve markamla paylaştığım veriler üzerinden iletişime geçmesine, saklanmasına ve yurtdışı ve/veya yurtiçi hizmet sağlayıcı üçüncü kişilerle paylaşılmasına açık rıza izni veriyorum.