- All Post
- MARKA
- PAZARLAMA
- SEO
- Seo Sözlüğü
- TASARIM
blogBaslik
3 maddede kısaca açıklamaya çalışalım.
1- Reklamlarınızın performansını dönüşüme göre değil, kampanya hedefine göre ölçümlemelisiniz. Yani; hedefi internet sitesi trafiği veya dönüşümler içerisinde “sepete ekleme hedefi” verdiğiniz bir reklamdan, yüzlerce alışveriş beklememelisiniz. Her reklam modelinin farklı bir olaya etkisi olduğu ve bu metriklere göre değerlendirilmesi gerektiğini unutmayın.
2- Reklamlarınızı günlük kontrol edin ama anlık müdahale etmeyin ve değerlendirirken uzun periyotta inceleyin. Yani; her gün harcama ve gidişatınızı kontrol etmeniz şart. Ancak bir reklam performansı hakkında karar vermeden önce son 3 gün, son 7 gün, son 14 gün, son 30 gün ve maksimum performanslarını karşılaştırmalı inceleyin. Metriklerinizin değişimini ve sebeplerini irdeleyip, reklam değişikliğiniz konusunda bir karara varın. Kısa valde bakıp, olumsuzluk gördüğünüz reklamda, olumlu yönde düzenlediğinizi düşünürken, öğrenme sürelerini uzatabilir, gereksiz harcamalar yaptırabilir ve size “sepete ekleme” gibi farklı bir fayda sağlayan kanalı bozabilirsiniz.
3- Reklamlarınızı sadece reklam kanalı ve reklam hesabı bazında değerlendirmeyin. Yani; desteklenen dönüşüm diye bir şey duydunuz mu? Performansına baktığınızda çok kötü gittiğini düşündüğünüz bir reklam arka planda size marka bilinirliği ve trafik sağlıyor olabilir ya da çok iyi metrikleriniz olmasına rağmen cironuzda bunun karşılığını göremeyebilirsiniz. Reklamların markanız için çok önemli olduğunu ama tek etken olmadığını asla unutmayın.
Paylaş
Markanı Büyütmekte
Zorluk Mu Yaşıyosun?
Formu doldur,
Sonucu birlikte görelim.
ÜCRETSİZ
Marka Check-Up'ını Yaptır