BusinessUp!

Başarı Hikayelerini Hemen
Eticaret ve Dijital Pazarlama Eğitimlerinin Başlamasına Son X Gün! Hemen İncele!
  • All Post
  • MARKA
  • PAZARLAMA
  • SEO
  • TASARIM
Bilmen gereken 30 Seo Terimi
  • MARKA
  • PAZARLAMA
  • SEO
  • TASARIM

Edit Template

Robots.txt: Sitelerde taramayı yönetmek için düzenlenen önemli bir dosyadır. Taranmasını istemediğimiz sayfaları robots.txt tarafında engelleriz.
Sitemap: Taranmasına izin verdiğimiz sayfaların, değişim sıklığını ve önem derecesini belirlediğimiz, dolaylı olarak tarama bütçesini yönettiğimiz önemli bir kısımdır.
Canonical: İnternet sitesinde bulunan sayfaların duplicate yani kopya konumuna düşmemesi için mutlaka olması gereken bir etikettir.
Meta Keywords: İlgili aramalarda çıkmanız için hedeflediğiniz keyword’leri konumlandırmanız gereken alandır.

Title: Başlıklar, arama sonuçlarında sitenizin içeriği hakkında öncelikli bilgi veren kısımdır.
Description: Tanımlari ise, arama sonuçlarında sitenizin içeriği hakkında özet bir bilgi verilen önemli kısımlardır.
Hreflang: Çok dilli yapıya sahip olan sitelerde, dil sorunlarını engellemek için mutlaka bulunması gereken etiketlerdir.
Serp: Arama motorlarında, arama yapıldığı zaman sonuçların karşımıza çıktığı sayfadır.
İndex: Bir sayfasının serp sıralamasında yer almasına index alması denir.

Backlink: Siteye referans olarak başka sitelerden link gelmesidir. Dış linkleme olarak bilinir.
Do-follow: Bu etikete sahip olan bağlantılar, Google botları tarafından taranır. Siteden, site dışına verilen bağlantılarda kullanılır. Site dışına verilen do-follow etiketine sahip bağlantılar, Google tarafından taranır.
Crawling: Google botları tarafından sitenin taranması anlamına gelir.
Anchor Text: Bağlantıya sahip olan kelimelerdir. Link içerir, site içi linkleme ve site dışı linkleme yaparken kullanılır.

Black Hat: Arama motorlarında hızlı bir şekilde sonuç almak için yapılan ancak sonuçları mutlaka cezalandırılma olan Seo yöntemidir.
Volume: Keywordlerin aylık veya yıllık aranma hacmidir.
Keyword: Aramalarda üst sıralarda çıkmak istediğimiz önemli kelimeleri ifade eder.
SSL: Doğrudan Seo ile ilgili değildir ancak doğrudan Seo’ya etki etmektedir. İnternet sitesinin güvenli bir bağlantı olduğunu, hem arama motoru botlarına, hem de kullanıcılara gösteren en önemli sertifikadır.

Focus Keyword: Odak anahtar kelimeler, türev kelimeler ile asıl hedeflemek istediğimiz arama sonuçlarının bütünüdür. Focus keyword’ler hacim ve rekabet olarak yüksek keyword’leri ifade eder.
Long Tail Keywords: Uzun kuyruklu keyword’ler anlamına gelir. Normal keywordlere göre rekabeti az olduğu için daha hızlı sonuç verir. Long tail keywordler, markanızı potansiyel müşteriler ile buluşturur.
Short Tail Keywords: Kısa kuyruklu keywordler anlamına gelir. Çok fazla rekabet içerir, yükselmesi zordur ancak uzun vadeli çalışmalar bütünü ile başarı elde edilir.
UTM’li link: Doğrudan Seo ile ilişkili değildir ancak sonuçların takibi için önemlidir. UTM link; kaynağının ölçümlenebildiği linktir.

Crawl Budget: Tarama bütçesidir. Google botlarının siteyi taramasını yönetmek olarak bilinir.
On-Page SEO: Web sitesinde bulunan sayfaların optimizasyonudur.
Off-Page SEO: Site dışı optimizasyonlardır. Bunlara, sosyal medya hesapları, backlinkler örnek olarak verilebilir.
No-Follow, Noindex: Arama motorlarında siteniz veya sayfanızın görünmemesi için kullanılan etiketlerdir.

Breadcrumb: Site hiyerarşisinin olduğu kısımdır. Kullanıcıların bir önceki sayfaya dönebilmesi ve arama motoru botlarının siteyi daha iyi anlaması için önemli bir öğedir.
Kullanıcılar İçin Site Haritası: Kullanıcılar ve arama motorlarının botları için site içeriği hakkında bilgi veren kısımlardır.
Site İçi Linkleme: Site otoritesini destekleyici ve arama motorlarında konumları destekleyen sayfalar, kategoriler ve ürünler arasında linkleme yapılmasını ifade eder.
Broken Link: Kırık link anlamına gelmektedir. 404’e düşen sayfaya verilmiş linkler veya yanlış verilmiş linkler olarak da ifade edilir. Bu linkleri Google botları spam olarak algılar ve sıralama kaybına neden olur.

Page Rank: Sayfa otorite puanıdır.
Alt Text: Özellikle görsellerin arama motorlarına anlatılması için belirlenen alt metinlerdir.
404 Hata Kodu: Genelde sayfanın içeriği silindiği, link değişikliği yapıldığı ya da pasif hale getirildiği zamanlarda gelen hatalara 404 denilmektedir.
301 Yönlendirme: 404 veren hata sayfalarının, ilgili URL’lere yönlendirilmesi işlemidir

Paylaş

Markanı Büyütmekte
Zorluk Mu Yaşıyosun?

Formu doldur,
Sonucu birlikte görelim.

ÜCRETSİZ

Marka Check-Up'ını Yaptır

Kişisel verilerimin işlenmesine, BusinessUp'ın reklam, duyuru, bilgi, kampanya vb. konularda şahsıma ticari elektronik ileti göndermesine, bilgilerimin bu amaçla kullanılmasına, şahsımla ve markamla paylaştığım veriler üzerinden iletişime geçmesine, saklanmasına ve yurtdışı ve/veya yurtiçi hizmet sağlayıcı üçüncü kişilerle paylaşılmasına açık rıza izni veriyorum.