BusinessUp!

Başarı Hikayelerini Hemen
Eticaret ve Dijital Pazarlama Eğitimlerinin Başlamasına Son X Gün! Hemen İncele!
  • All Post
  • MARKA
  • PAZARLAMA
  • SEO
  • TASARIM
E-Ticaret’te Özel günler ve Haftalar İçin Pazarlama İpuçları

Edit Template

Özel günlerde e-ticarette istenilen sonucu elde etmek, özel çalışmalar yapmayı gerektirmektedir. Müşteri davranışlarının diğer günlerden farklı seyrettiği bu tarihlerde özel stratejiler kurmak ve farklı pazarlama teknikleri uygulamak oldukça önemlidir. Bu noktada dikkat etmeniz gereken bazı hususlar şunlardır:

Hedef Kitleyi Doğru Belirlemek

Hangi özel günde hangi kitleye yönelik pazarlama stratejisi belirleyeceğinizi saptamak, satış rakamlarını arttırmak açısından oldukça önemlidir. Her özel gün herkes için geçerli olmadığından hedef kitle doğru saptanmalıdır. Örneğin Sevgililer Günü’nde çocukları hedef alan bir satış kampanyası hazırlamak mantıksız olacaktır. Dolayısıyla özel günün hitap ettiği cinsiyet, yaş ve meslek grubu gibi etmenleri saptamak gerekmektedir. Özel günlerde herkesi kapsayacak şekilde pazarlama stratejisi kurmak size yalnızca zaman ve para kaybına sebep olacaktır. Özel günlerde hedef kitlenizi doğru bir şekilde belirledikten sonra hazırladığınız reklamları doğru mecralarda, uygun reklam modelleri ve kurgularla yayınlamanız mümkün olacaktır.

Günlerin “Özel” Yanını Öne Çıkarmak

Özel günlerde e-ticaret sitelerinin müşterilere hissettirmesi gereken duygu, “aciliyet” duygusudur. Ancak bu sayede haftalar hatta ayları bulan yüksek satış rakamlarına ulaşabilmeniz mümkün olacaktır. Bunu sağlamak için, söz konusu özel günün yılda bir kez gelen, kaçırılamayacak derecede “özel” olduğunu vurgulamanız gerekmektedir. Ayrıca kullanıcıya geç kalmadan sipariş vermesi, bugünün kaçırılmayacak bir fırsat olduğunun hissettirilmesi de önemlidir. Böylece sitenizi ziyaret eden kullanıcıları alışveriş yapmaya yöneltebilirsiniz. Potansiyel müşterilere verilen “aciliyet duygusu”, onları daha hızlı karar vermeye teşvik edecektir.

Satış Yapılacak Kategorilerin ve Ürünlerin Belirlenmesi

Herkes tarafından bilinen, çokça tercih edilen özel günlerde satmış olduğunuz belli başlı ürünlere veya tüm ürünlere yönelik kampanyalar hazırlayabilirsiniz. Burada dikkat edilmesi gereken husus, her özel günün kendine has ürün veya ürünleri bulunduğudur. Dolayısıyla pazarlama stratejilerinin bu ürünlere yönelik olarak planlanması gerekir. Örneğin Anneler Günü’nde çiçek, takı veya aksesuar gibi ürünleri ön plana çıkaracak kampanyalar hazırlamanız doğru bir hareket olacaktır. 

Fırsatların ve İndirimlerin Belirlenmesi

Özel günlerde yapacağınız kampanyaların, indirimlerin ve reklamların kapsamını belirlemeniz, bu unsurların müşterilere neler kazandıracağını vurgulamanız, uyguladığınız stratejinin başarı oranını katlayarak arttıracaktır. Müşterilere sağlanacak fırsatların neler olduğunun belirlenmesi, reklam başarısının yanı sıra ürünlerin stok yönetiminin doğru bir şekilde yapılmasına da yardımcı olacaktır. Bu tür özel günlerde müşterilerinize sunacağınız fırsatları birkaç çeşit ile sınırlandırmamanızı, seçenekleri geniş tutmanızı öneririz. Örneğin müşterilerinize indirim kuponları veya çekleri, bir alana bir bedava ve kargo bedava gibi seçenekler sunmanız, pazarlama kampanyanızın başarısını arttıracaktır.

Sosyal Medya Pazarlaması Yapmak

Bir pazarlama stratejisinin başarısını arttıran etmenlerden biri de hiç şüphesiz sosyal medya uygulamalarında yapılan çalışmalardır. İnsanların hayatında önemli bir yere sahip olan sosyal medyaya e-ticaret pazarlama stratejinizde yer vermek, satışlarınızı ve müşteri oranınızı olumlu yönde etkileyecektir. Doğru hedef kitlenin belirlenmesinin ardından doğru sosyal medya platformunda reklam kampanyaları düzenlemek satış rakamlarınızı arttıracaktır. Bu reklamları hazırlarken dikkat etmeniz gereken birkaç nokta bulunur.

  • Yapacağınız kampanya için uygun görseller hazırlamanız izleyeceğiniz ilk adımlardan biri olmalıdır. Müşterilerin dikkatini çekecek bir görsel içermeyen kampanyanın başarılı olmayacağı açıktır. Bu nedenle, orijinal, yaratıcı ve dikkat çekici bir ürün görseli hazırlamaya önem vermeniz gerekir. 
  • Reklam kampanyanızı hazırlarken videolardan yararlanmanız, potansiyel müşterilerinize videolar aracılığıyla ulaşmaya çalışmanız çok doğru bir tercih olacaktır. Özel günlerde kullanıcı etkileşimini arttıran en önemli unsurlardan biri, özel kurgulanmış videolar kullanmaktır. 15, 30 veya 60 saniye süreye sahip videolar ile sitenize çok sayıda müşteri çekmeniz mümkün olacaktır.
  • Sosyal medyada etkileşime geçtiğiniz insanlar takipçi sayınızla sınırlı olacağından, daha fazla kişiye ulaşabilmek için özel gün ve haftalar için hazırladığınız reklamların paylaşımını yapmanız gerekmektedir. Bu sayede reklam kampanyalarınızı daha fazla insana ulaştırabilirsiniz. 
  • Özel gün ve haftalar için hazırlamış olduğunuz görsel veya videoları, sizin için başkalarının tanıtmasını sağlamak, satış stratejilerinize katkı sağlayacak önemli seçeneklerden biridir. Bunun için örneğin influencer hesaplardan yardım alabilirsiniz. Çokça takipçisi bulunan influencerlar ile anlaşma yaparak reklamlarınızın ulaştığı insan sayısını arttırabilirsiniz.
  • Sosyal medyadaki reklam kampanyalarınızı daha fazla kişiye duyurarak başarıya ulaştırmanızın bir diğer yolu da çekiliş düzenlemektir. Bunun için özel gün ve haftalarda çekilişler düzenleyip kullanıcılara hediye vermek, takipçi sayınızı ve etkileşime geçtiğiniz kişi sayısını arttıracaktır. Çekilişler düzenlemek ürünlerinizi tanıtmak için oldukça önemlidir. Bu gibi etkinlikler düzenlemek hem kısa hem de uzun vadede etkileşim aldığınız kişi sayısını arttıracak ve pazarlama stratejilerinize olumlu katkı sağlayacaktır.

Paylaş

Markanı Büyütmekte
Zorluk Mu Yaşıyosun?

Formu doldur,
Sonucu birlikte görelim.

ÜCRETSİZ

Marka Check-Up'ını Yaptır

Kişisel verilerimin işlenmesine, BusinessUp'ın reklam, duyuru, bilgi, kampanya vb. konularda şahsıma ticari elektronik ileti göndermesine, bilgilerimin bu amaçla kullanılmasına, şahsımla ve markamla paylaştığım veriler üzerinden iletişime geçmesine, saklanmasına ve yurtdışı ve/veya yurtiçi hizmet sağlayıcı üçüncü kişilerle paylaşılmasına açık rıza izni veriyorum.