BusinessUp!

Başarı Hikayelerini Hemen
Eticaret ve Dijital Pazarlama Eğitimlerinin Başlamasına Son X Gün! Hemen İncele!
  • All Post
  • MARKA
  • PAZARLAMA
  • SEO
  • TASARIM
E-Ticarette Özel Günler
  • MARKA
  • PAZARLAMA
  • SEO
  • TASARIM

Edit Template

E-ticarette istenilen satış rakamlarına ulaşmak, başarılı stratejilerin belirlenmesi ve düzgün bir şekilde uygulanmasına bağlıdır. Bu stratejilerde yer alması gereken pek çok kriter bulunur. En önemlilerinden biri, özel gün ve haftalar için gereken stratejik planlamalardır. Her yıl içerisinde belirli günlerde kullanıcılar daha çok alışveriş yapmaya yönelir. Bu günlerde web sitemizi ziyaret eden ve sitemizden alışveriş yapan kullanıcı sayısını arttırmak için gerekli planlamalar aylar öncesinden yapılmalıdır. Bu planlamalar, söz konusu özel günlerde alışveriş yapmaya niyeti olmayan kullanıcıları teşvik etmeyi de içerir. Böylece satış trafiklerinizi istediğiniz rakamlara hatta ötesine ulaştırmanız mümkün olabilir. Yılın bu tür günlerinde avantajlı ve indirimli alışveriş fırsatlarını kullanıcılara sunmak, sitenize daha çok müşteri kazandıracaktır. Bu yazımızda, bir yıl içerisinde kullanıcıları alışverişe teşvik etmemiz ve satış trafiklerimizi yükseltmemiz gereken özel günleri inceleyeceğiz.

1 Ocak Yılbaşı Kampanyaları

Yeni bir yıla girmeye adım adım yaklaşırken, insanların sevdiklerine hediyeler alması bir gelenek hâline gelmiştir. Kasım, Aralık aylarından itibaren yeni yıl kampanyalarını başlatmanız, bu dönemdeki potansiyel müşterileri kaçırmamanız için çok önemlidir. Bu kampanyaların planlaması ise Kasım ayı gelmeden yapılmalıdır. Kampanyanızı başlatmanın ilk adımı, bu dönemde hangi ürünleri avantajlı ve indirimli fiyatlarla satışa sunacağınızı belirlemek olmalıdır. Bu ürünleri belirledikten sonra ürünlerinizi tanıtmak ve insanları kampanyanızdan haberdar etmek için sosyal medya reklamları hazırlamaya başlamanız gerekir. Kampanyanızı hazırlamaya en geç 10 Aralık tarihinde başlayabilir ve 25 Aralık tarihine kadar aktif tutabilirsiniz. Kalan son beş günde kampanyalar devam ettirilebilir fakat aynı günde kargo seçeneğiniz bulunmuyorsa, müşterilerin satın alacaklarını ürünlerin teslimi yılbaşı sonrasına kalacaktır. Bu nedenle yılın son günlerinde insanlar daha çok perakende satış mağazalarından alışveriş yapmayı veya aynı günde kargo seçeneği bulunan işletmeleri tercih ederler. İnsanlar yılın son günlerine kadar alışveriş yapmaya, en güzel ve uygun fırsatlı ürünleri aramaya devam edeceklerdir. Hazırladığınız reklamları web sitenizde de yayınlamayı unutmamalısınız. Yılın bu döneminde web sitenizi ve sosyal medya reklamlarınızı yılbaşı temasına uygun görsellerle ve renklerle donatmanız, sitenize çekeceğiniz müşteri sayısını arttıracaktır. Reklamlarınızın yılbaşı temasına uygun olması için görsellerinizde ve sitenizde kırmızı renkleri tercih etmenizi tavsiye ederiz. Bu dönemde kullanıcıların satın almaya yöneldikleri belirli ürünler yoktur. Bu nedenle kampanyanıza hemen her kategoriden ürünü dâhil etmeniz faydalı olacaktır. 

14 Şubat Sevgililer Günü Kampanyaları

Sevgililer Günü, dünya çapında her yılın şubat ayının 14. gününde kutlanan, geçmişi oldukça eskiye dayanan bir özel gündür. Bu günde insanlar sevdiklerine duydukları güzel duyguları eşsiz hediyelerle dile getirir ve birbirlerine unutulmaz anılar bırakırlar. Çoğu kişi, 14 Şubat yaklaştığında sevilen kişiye alınacak hediyeler konusunda araştırmalar yapmaya başlar. Bu özel günün öncesinde sitemizde kullanıcıların ilgisini çekecek hediye önerileri ve listeler hazırlamak oldukça faydalı olacak ve sitemize aldığımız trafiği arttıracaktır. Ayrıca bu dönemde yapılacak özel fiyatlandırmalar ve indirimler sayesinde e-ticaret sitemizin daha çok müşteri kazanması mümkün olacaktır. Kullanıcıların faydalanmaları için içerisinde birden fazla hediye önerisi bulunan listeler ve bilgilendirici içerikler yayınlamak oldukça büyük öneme sahiptir. Sevgililer günü için ocak ayının sonu ve en geç şubat ayının başı itibariyle kampanyanızı web sitenizde ve sosyal mecralarda yayınlamış olmanız gerekir. Bu dönemde sitenizin ve reklamlarınızın temasını kırmızı, pembe ve kalpli görsellerle donatmanızı tavsiye ederiz. Derin sevgiyi ifade eden kalpli ürünler, ev ve yaşam aksesuarları, teknolojik gereçler ve giyim ürünleri, bu günlerde kampanyanıza dâhil edebileceğiniz ürünler arasındadır.

8 Mart Dünya Kadınlar Günü Kampanyaları

Bir yıl içerisinde kutlanmaya değer en önemli günlerden biri, hiç şüphesiz dünya kadınlar günüdür. Hayatımızın her alanına güzel dokunuşlar yapmayı başaran kadınlarımız için yılda bir günü ayırmak ve özel olarak kutlamak önemlidir. Bu günde insanları kadın sevdiklerine hediye almaya, onları çeşitli hediyelerle sevindirmeye ve özel olduklarını hatırlatmaya teşvik etmek, Kadınlar Günü satış stratejinizin ilk adımı olmalıdır. Satış kampanyanızı şubat ayının ortasından itibaren web sitenizde ve sosyal medyada duyurmaya başlamalısınız. Bu dönemde kullanıcıları, çiçek, takı, aksesuar gibi ürünleri satın almaya teşvik edebilirsiniz. Aynı gün kargo imkânını müşterilere sunduğunuz seçenekler arasına eklerseniz, satış rakamlarınızı arttırabilirsiniz.

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Kampanyaları

Cumhuriyetimizin kurucusu Ulu Önder Atatürk’ün dünya çocuklarına armağan ettiği bu özel günde, çocuklar için kampanyalar düzenlemek çok önemlidir. Bu dönemde tüketicilere oyuncaktan eğitim araç gereçlerine, şeker-çikolatadan teknolojik ürünlere kadar çok geniş bir ürün seçeneği sunulabilir. Sosyal medyada ve web sitesinde yayınlanacak ürün tanıtımlarında günün anlam ve önemini yansıtan görseller kullanılması oldukça önemlidir. Bu özel gün için hazırladığınız kampanyanızı en geç nisan ayının ilk günlerinde yayınlayabilirsiniz.

Anneler Günü Kampanyaları

Mayıs ayının ikinci pazar günü kutlanan, hayatımızdaki en değerli insan annelerimizin günü için özel satış stratejisi belirleme ve planlamalar yapmayı ihmal etmemeniz gerekir. Yılın bu döneminde insanlar annelerine hediye almaya fazlasıyla yatkındır. Anneler Günü için hazırlayacağınız kampanyayı sosyal medya hesaplarında ve web sitenizde duyurmayı unutmamalısınız. Bu kampanya için hazırlıklarınız en geç Nisan sonu itibariyle yayınlanacak durumda olmalıdır. Anneler Günü için alınacak hediyeler çiçeklerden teknolojik ürünlere kadar uzanan bir çeşitliliğe sahiptir. Kadın bluz, kadın gömlek, etek, kadın pantolon, kadın takı, kadın saat gibi ürünler Anneler Günü’nde sıkça tercih edilir. Büyük beden kadın giyim modellerini de bu özel günde kampanyanıza dâhil edebilirsiniz. Bu nedenle hemen her kategorideki ürünün anneler için uygun hediye seçimi olduğu konusunda kullanıcıları ikna etmek, sizin veya birlikte çalıştığınız ajansın kabiliyetlerine bağlıdır.

Babalar Günü Kampanyaları

Tüm dünyada her yıl haziran ayının üçüncü pazar günü kutlanan bu özel gün için gerekli satış kampanyalarınızı hazırlamaya mayıs ayında başlayabilirsiniz. Her çocuğun hayatında özel bir yeri bulunan babaların, ne kadar değerli olduklarının ifade edildiği bu günde insanlar giyimden aksesuara, çikolata gibi gıda ürünlerinden teknolojik ürünlere kadar pek çok ürünü satın almaya teşvik edilebilir. Erkek gömlek, erkek pantolon, erkek ayakkabı, erkek ceket, erkek saat, kravat gibi ürünler Babalar Günü’nde sıklıkla tercih edilen hediyelerin başında gelir. Büyük beden erkek giyim ürünlerine satış kampayanızda yer vermeniz, müşteri sayınızı arttırabilir. Bu dönemde çeşitli ürün setleri hazırlayarak kullanıcıların işlerini kolaylaştırabilir, seçimlerini yapmalarında yardımcı ve teşvik edici olabilirsiniz. 

Ramazan Ayı Kampanyaları

İslam dininde çok özel bir yeri bulunan Ramazan Ayı ve Ramazan Bayramı’nı içermeyen yıllık strateji planlaması eksik olacaktır. Yılın bu döneminde Ramazan Ayı gelmeden bir ay öncesine kadar satış stratejinizin hazır olması gerekir. Bu günlerde gıda başta olmak üzere çeşitli ürünleri gruplandırarak ve paket hâlinde kullanıcıların beğenisine sunabilirsiniz. Kampanyanızda ve reklamlarınızda ayın ruhunu yansıtan görsellere yer vermeniz tüketicilerin ilgisini arttıracaktır. Ramazan Bayramı için hazırladığınız reklamları en geç ay ortasında yayınlayabilirsiniz. Bu dönemde insanlar giyimden akseasuara, ev araç gereçlerindenn teknolojik ürünlere kadar pek çok ürün çeşidini satın almaya teşvik edilebilir. Ramazan Ayı’nda özellikle, gece 3.00 ila 4.00 saatlerine denk gelen sahur vaktinde insanlar internette aktif olarak zaman geçirir. Özellikle bu saatlerde kullanıların ilgisini çekecek kampanyalar yayınlamanız müşteri sayınızı arttıracaktır. Benzer şekilde, iftardan sahura, geceden sabaha sürecek çeşitli satış kampanyaları düzenleyebilirsiniz. Çünkü bu saatlerde sitenize kullanıcı çekmeniz daha kolay olacaktır.

Kurban Bayramı Kampanyaları

İslam dinine mensup kişilerin her yıl kutladıkları özel günlerden biri de Kurban Bayramıdır. Her yıl 10 gün öne çekilen bu tarihten önce satış kampanyalarınızı hazır etmelisiniz. Kurban Bayramı’nda insanlar et kesmek ve saklamak için lazım olan bıçak, saklama poşetleri gibi ev ve yaşam ürünlerine; derin dondurucu, buzdolabı gibi teknolojik ürünlere ihtiyaç duyarlar. Gıda ve giyim ürünleri de bu dönemde çokça tercih edilir. Her yaş grubuna ayrı ayrı hazırlayabileceğiniz ürün reklamlarını sosyal medya hesaplarınızda ve web sitenizde yayınlayarak potansiyel müşterileri markanıza çekebilirsiniz. 

Back to School – Okula Dönüş Kampanyaları

Ülkemizin büyük bir kısmını ilgilendiren bu özel gün, daha doğru bir ifadeyle özel dönem; e-ticaret firmalarının atlamaması gereken bir dönemdir. Genelde eylül ayının ortasına denk gelen okulların açılma tarihinden en az bir ay önce satış kampanyalarınızı hazır etmeniz ve yayınlamanız gerekir. Bu dönemde eğitim araç gereçlerinden giyim ve teknolojik ürünlere kadar çok geniş bir kampanya düzenlenebilir. Kullanıcılara paket hâlinde ürünler sunarak daha çok ürün satışı yapabilir, kullanıcıları web sitenizdeki daha çok ürünü incelemeye teşvik edebilirsiniz.

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı Kampanyaları

Ülkemiz için çok özel bir yeri bulunan cumhuriyetin ilân edildiği bu günde, insanlar birbirlerini sevindirmek için alışveriş yapmaya teşvik edilebilir. Yılın bu döneminde günün anlam ve önemini içeren aksesuarlar, dekorasyon ve giyim ürünleri kullanıcıların beğenisine sunulabilir. 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nda Atatürk görsellerini içeren çeşitli ürünler de kullanıcıların oldukça ilgisini çekecektir. Bu özel gün için hemen her kategoriden ürünü kampanyanıza dâhil edebilir, avantajlı fiyatlarla hazırlayacağınız ürün ve ürün gruplarını satışa sunarak sitenize daha çok müşteri çekebilirsiniz. 

11.11 Kampanyaları

Her yılın 11 Kasım’ında yapılan kampanyalar, e-ticaret sektöründe herkesçe bilinir. Yılın bu gününde firmalar indirimli ve avantajlı ürün ve ürün gruplarını potansiyel müşterilerinin beğenisine sunar. Satış rakamlarınızı katlayarak arttıracak bu günü, yıllık satış ve pazarlama stratejilerinize mutlaka dâhil etmelisiniz. Giyimden teknolojiye kadar her kategorideki ürünü yılın bu gününde indirimli ve avantajlı fiyatlarla müşterilerinize sunabilirsiniz. Sosyal medyada ve web sitenizde çeşitli hediye kampanyaları düzenleyerek, size daha çok satış yaptıracak müşteriler kazanabilirsiniz. 11 Kasım Kampanyalarını kaçırmamak için hazırlıklarınız ekim ayı itibariyle tamamlanmış olmalıdır.

24 Kasım Öğretmenler Günü Kampanyaları

Hayatımızda çok önemli ve değerli bir yeri bulunan öğretmenlerimiz için ayrılmış yılın bu gününü mutlaka pazarlama stratejinize eklemeniz gerekir. 24 Kasım Öğretmenler Günü için yapacağınız kampanya ve reklamların en geç kasım ayı başında yayınlanmış olması gerekir. Yılın bu döneminde insanları çiçek, takı, giyim ve teknolojik ürünler satın almaya teşvik edebilirsiniz. Giyim kategorisinde özellikle gömlek, kravat ve fular gibi ürünler dikkat çekecektir. Bu dönemde öğretmenlerin bizim için ne kadar önemli ve değerli olduğunu sosyal medya reklamlarınızda vurgularsanız, potansiyel müşterileri sitenize daha kolay bir şekilde çekebilirsiniz.

25 Kasım Muhteşem Cuma Kampanyaları

Dünyada Black Friday, ülkemizde ise Muhteşem Cuma gibi isimlerle adlandırılan, her yılın kasım ayının yaklaşık 25’ine denk gelen bu özel gün, e-ticaret sektörü için bulunmaz bir fırsattır. Yılın bu dönemi için hazırlayacağınız kampanya ve reklamları, web sitenizde ve sosyal medya hesaplarınızda duyurmaya en geç kasım ayının başında başlayabilirsiniz. Bu özel gün için çeşitli indirim kampanyaları düzenleyerek bunlar için bir geri sayım yapabilir, bu sayede potansiyel müşterileri sürekli olarak sitenizi ziyaret etmeye teşvik edebilirsiniz. Muhteşem Cuma Kampanyalarında özellikle teknolojik ürünlere olan ilgi artar. Giyim, aksesuar, ev araç gereçleri gibi kategorilerde çeşitli kampanyalar ve indirimler düzenleyerek daha çok müşteri kazanabilirsiniz.

Cyber Monday – Siber Pazartesi Kampanyaları

Amerika Birleşik Devletleri’nde Şükran Günü’nden hemen sonraki güne denk gelen, 2022 yılında 28 Kasıma denk gelen bu günde insanlar çevrimiçi alışveriş yapmaya teşvik edilir. Yılın bu gününde özellikle teknolojik ürünlere olan rağbet artar. Son zamanlarda Muhteşem Cuma Kampanyalarının bir uzantısı hâline gelen bu özel gün, yılın en büyük çevrimiçi alışveriş günlerinden biridir. Bu günde sitenize müşteri kazandırmak için çeşitli reklam görsellerini sosyal medyada yayınlayabilirsiniz. %70 ve 80’lere varan inidirimlerle sitesine müşteri çekmeye çalışan rakiplerinizin arasından sıyrılabilmek için ürünlerinizi ön plana çıkartan ve en iyi yönlerini kullanıcılara tanıtan reklamlar haazırlayabilirsiniz. İndirimli ve avantajlı ürün veya ürün gruplarını kullanıcıların beğenisine sunarak, Cyber Monday fırsatından siz de yararlanabilirsiniz.

Paylaş

Markanı Büyütmekte
Zorluk Mu Yaşıyosun?

Formu doldur,
Sonucu birlikte görelim.

ÜCRETSİZ

Marka Check-Up'ını Yaptır

Kişisel verilerimin işlenmesine, BusinessUp'ın reklam, duyuru, bilgi, kampanya vb. konularda şahsıma ticari elektronik ileti göndermesine, bilgilerimin bu amaçla kullanılmasına, şahsımla ve markamla paylaştığım veriler üzerinden iletişime geçmesine, saklanmasına ve yurtdışı ve/veya yurtiçi hizmet sağlayıcı üçüncü kişilerle paylaşılmasına açık rıza izni veriyorum.