Ekim Ayı Önemli Günler Takvimi
Paylaş
Markanı Büyütmekte
Zorluk Mu Yaşıyosun?
Formu doldur,
Sonucu birlikte görelim.
ÜCRETSİZ
Marka Check-Up'ını Yaptır
Etiketlendi pazarlama
Paylaş
Markanı Büyütmekte
Zorluk Mu Yaşıyosun?
Formu doldur,
Sonucu birlikte görelim.
ÜCRETSİZ
Marka Check-Up'ını Yaptır
Tüketici, sadece bir ürün veya hizmet satın alan kişi değildir. Aynı zamanda bir sosyal varlıktır. Bu nedenle tüketim davranışları, kişinin içinde bulunduğu toplum, kültür, psikoloji ve çevresel faktörler tarafından büyük ölçüde etkilenir.
Tüketim, tüketicinin içerisinde bulunduğu zamana, psikolojisine, çevresel faktörlere, fırsat ve avantajarla, rekabete ve özel günlere bağlı olarak değişkenlik gösterebilen bir eylemdir. Tüketimi tetikleyen birçok faktör olduğunu göz önünde bulundurarak bu yazımızda sosyal varlıkların tüketim davranışını tetikleyen, toplumsal olarak belirlenmiş özel gün ve anlamlarına değinmek gerekli olacaktır.
Özellikle toplumca kabul gören ve kutlanan günler, tüketicilerin alışveriş kararlarını doğrudan etkileyen önemli faktörlerdir. Bu günler, hem bireylerin duygusal bağlarını güçlendirdiği hem de sosyal bir etkileşim ortamı sunduğu için tüketimi artıran bir katalizör görevi görür.
Bu durumda ise e-ticarette özel günlerin doğrudan bir stratejik unsuru haline gelerek kapsamlı planlama gerektiren yapıya döndüğünü söylemek mümkündür. Çünkü bu özel günlerde bir yanda artan fırsat ve rekabet varken diğer bir yanda etkili ve doğru kampanyalarla satışlarını arttırmayı hedefleyen birçok işletme söz konusudur.
E-ticarette özel günler, işletmeler için büyük bir fırsat sunar. Bu günlerde tüketicilerin harcama eğilimleri artar, doğru strateji ve kampanya takvimleriyle satışları önemli ölçüde artırmak mümkündür. Ancak bu durum aynı zamanda rekabetin de arttığı anlamına gelir. Bu nedenle, e-ticaret işletmelerinin özel günlere yönelik kapsamlı bir kampanya planı hazırlaması şarttır.
En nihayetinde müşterileri memnun ve mutlu etmeye çalışarak satış yapmayı hedefleyen ve bunu yaparken de toplumda ortak kabul edilen belirli günler olduğunu düşünürsek, E-ticaretin Premium ayı öncesinde etkili ve bir kampanya takvimi planlamak doğru olacaktır. Sizin de tahmin edebileceğiniz gibi E-ticaretin Premium’u Kasım ayıdır. Bu nedenle Ekim kampanyalarını belirlerken Kasım ayında kullanıcıya daha fazlasını da vermeniz gerektiğini düşünerek hareket etmeli Ekim’den Kasım’a hazırlık yapmalısınız.
O halde Ekim ayı için önemli günler nedir, hangi iletişimler kurulabilir gelin birlikte inceleyelim;
1 Ekim Dünya Yaşlılar Günü:
“Hatıralarımızı Yaşatıyoruz” temasıyla fotoğraf ve kişiselleştirilebilir hediyelere özel indirimler sunabilirsiniz. Fotoğraf, hediyelik ve hatıra ürünleri olan markalar için kesinlikle kaçırılmaması gereken bir fırsat! Özellikle hediyelik ürünler, aksesuarlar ve benzer ürün veya hizmet satışı gerçekleştiren işletmeler için oldukça değerli bir gündür.
4 Ekim Dünya Hayvanları Koruma Günü:
ülkemizde gündemi ne yazık ki çok yoğun ve üzücü olan bir gündem. Burada hayvan dostu ürünlerle, yapılacak alışverişlerin bir kısmının hayvan barınaklarına bağışlanacağı bir kurgu planlaması özelde marka genelde ise günün anlam ve önemi için oldukça faydalı bir kampanya olur. Tüm işletmelerin böyle bir iletişimde bulunabilecekken aynı zamanda marka bilinirliği ve markanın hayvansever duruşuyla birçok müşterisinin de gönüllerinde yer edineceği kesin 🫶🏻
10 Ekim Dünya Ruh Sağlığı Günü:
Genellikle aromaterapi ürünler, doğal taş, meditasyon ve rahatlatıcı aksesuarların satışını gerçekleştiren bir işletme için kesinlikle kaçırılmaması gereken bir gün. Bu gün için yapılacak ekstra indirimler, hem kişilerin hem de toplumun ruh sağlığı için yılda birkaç kez bile düzenlenebilir diye düşünüyoruz 🙃 Ancak genel olarak sağlık beyanında bulunmak e-ticaret reklamlarında doğru olmadığı için bu tarz günlerde kampanya kurguları halihazırda internet sitenize giren kullanıcılara gösterilmeli ve reklamvermeden siteye gelen kullanıcıya ayrıca bir sürpriz olarak planlanmalıdır.
16 Ekim Dünya Gıda Günü:
Sağlıklı atıştırmalıklar, besleyici gıda ürünleri ve mutfak ürünleri için değerlendirilebileceği bir gün. Sadece yiyecek içecek sektöründeki işletmeler değil, benzer işletmelerden alışveriş yapabilecek kitleye sahip olduğunu düşünen işletmeler için de değerlendirilebilir bir gündür. Örneğin bir ayakkabı firması 10-15 Ekim tarihinde yapılan 1.000₺ ve üzeri tüm alışverişlere sağlıklı atıştırmalık satan bir markada kullanabileceği 200₺ indirim kuponu collabrate’i gerçekleştirebilir. İşbirliği olarak da değerlendirilebilir bir gün olduğunu söylerken, Kasım ayı öncesi marka bilinirliği ve daha fazla kullanıcıya erişme noktasında da kesinlikle etkili bir yol olacaktır.
15 Ekim Meme Kanseri Farkındalık Günü:
Meme kanserine dikkat çekerek farkındalık oluşturmak ve bu farkındalığı arttırmak için oldukça önemli bir gündür. Bu gün için özellikle belirlenen “pembe” rengiyle hazırlanacak kreatifler, kampanya kurgularında pembe etiketli ürünler ve ilgili sağlık kuruluşları ve/veya vakıflarla işbirliği yapmak doğrudan markanızın özelinde değerlendirebileceğiniz iletişimlerden olmalıdır. Yine ilgili vakıf ve derneklere o gün yapılacak satışlarınızın bir kısmını bağışlayacağınızı mevcut kampanyalarınızla birlikte duyurmak da farkındalık yaratacak etkili yöntemlerdendir.
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı:
Tüm markalar için milli değerlerimize vurgu yapan indirimler ve kampanyalar düzenlemek mümkün. 🇹🇷 Özellikle kırmızı etiketli ürünlerle yapılacak ekstra indirimler, %29 indirim ve sadece bu güne ücretsiz kargo gibi fırsatlar 29 Ekim tarihi için planlanabilir kampanyalardan olacaktır.
Veee son olarak milli değerlerden kökenleri Orta Çağ’a dayanan eski bir geleneğe gidecek olursak eğer yine Ekim sonunda Cadılar Bayramı’na hazırlık yapılabilir.
31 Ekim Halloween (Cadılar Bayramı):
İçin öncesinde Balkabağı ve Cadı temalı kreatifler, ürünler planlanabilir. Cadılar Bayramı temalı koleksiyonlar oluşturulup, iletişimler buraya doğru evrilebilir. Eğer böyle bir planlama yapılamadıysa Cadılar Bayram’ına özel ekstra minik hediyeler ve bir sonraki alışverişlerinde kullanabileceği kuponlar da değerlendirmeye alınabilir. Böylece müşterilerinize hem o gün siparişi tetkileyecek bir hediye, hem de bir sonraki alışverişini tetikleyebilecek ekstra bir kupon vermiş olursunuz.
Tüketici davranışlarını anlamak ve özel günlerin bu davranışlar üzerindeki etkisini göz önünde bulundurmak, e-ticarette başarı için oldukça önemlidir. Ekim ayı önemli günlerinde yapılacak doğru kampanya planlaması ile hem satışlarınızı arttırmayı hedeflemeli hem de Kasım ayı öncesinde bool bool yeni kullanıcı toplayabilecek iletişimler sağlamalısınız. Ekim ayı sizin için kesinlikle satıştan çok kullanıcı kazanabileceğiniz bir ay olmalıdır. Bu nedenle sosyal medya planlamalarında çekiliş, influencer marketing ve branding çalışmalarına ağırlık vermelisiniz. Böylece Kasım ayında yapacağınız makro kampanya kurgularında satışa dönüştürebileceğiniz birçok yeni müşteriniz olacaktır.