BusinessUp!

Başarı Hikayelerini Hemen
Eticaret ve Dijital Pazarlama Eğitimlerinin Başlamasına Son X Gün! Hemen İncele!
  • All Post
  • MARKA
  • PAZARLAMA
  • SEO
  • TASARIM
SEO hataları
  • MARKA
  • PAZARLAMA
  • SEO
  • TASARIM

Edit Template

Seo çalışmaları yapmanız özellikle uzun vadede organik gelirlerinizi artıracaktır. Ancak bazı markalar Seo süreçlerini hızlandırmak için hatalar yapar. Yapılan bu hatalar, Seo anlamınla yapılan çalışmaları ve yapılacak çalışmaları geçersiz kılabilir. Bu doğrultuda en çok yapılan Seo hatalarını sizler için derledik;

1- Uzun kuyruklu anahtar kelimeler yerine, rekabeti zor kısa anahtar kelimeler kullanmak:

Genellikle SEO çalışmalarında yapılan hatalar arasında longtail yani uzun kuyruluklu anahtar kelimelere özen göstermemek yer almaktadır. Hacim olarak yüksek olan anahtar kelimelerin kullanılması daha doğru olarak görülmektedir ancak hacim olarak yüksek olan anahtar kelimelerin rekabeti oldukça zordur. Sıralama edinmek zor olduğu için dönüşümü de geç olacaktır. Ancak uzun kuyruklu anahtar kelimelerin hem rekabeti düşüktür hem de markanız için doğru kullanıcı ile sitenizi karşılaştıracağı için dönüşüm oranını arttıracaktır.

2- Auto backlink çalışmaları yapmak:

Backlink çalışmaları internet siteleri için önemlidir. Ancak backlink süreci kısa bir süreç değildir. Bazı firmalar ise backlink süresini kısaltmak için auto-backlink adı altında satılan programları kullanmaktadır. Bu programlar ile backlink dağıtımı yapmak yerine hiç backlink dağıtımı yapmamanız daha doğru olacaktır. Google algoritmaları zekice çalışmaktadır ve algoritmayı aldatmak neredeyse imkansıza yakındır. Bu nedenle doğal backlink çalışmaları ile sitenin SEO sürecini desteklemelisiniz.

3- Yanlış title ve description seçimleri yapmak:

Title ve descriptionlar, markayı Google’a doğrudan anlatmak için kullandığımız en önemli alanlardan başında gelir. Bu nedenle doğru title ve descriptionları konumlandırmak önemlidir. Markanızı, internet sitenizi, hizmetlerinizi, ürünlerinizi ve kategorilerinizi en iyi anlatacak title ve descriptionlar kullanmalısınız.

4- Title kısmında aldatıcı kelimeler konumlandırmak:

Yapılan en önemli hatalar arasında şüphesiz title kısmında ilgi çekici ancak bir o kadar da aldatıcı kelimeler kullanmak yer almaktadır. Aldatıcı title kullanımı başlarda tıklanma oranını arttırdığı için sıralamanızı yükseltir fakat hemen çıkma oranını arttıracaktır. Bu durum ilerleyen zamanlarda Google tarafından sıralama kaybetmenize hatta bir daha markanıza şans verilmemesine bile neden olabilir. Bu yüzden ilgi çekici title kullanırken gerçekçi olmasına özen göstermeli, sadece hacmi yüksek ama markanızla ilişkili olmayan anahtar kelimelerin yer aldığı title’lardan kaçınmalısınız.

Paylaş

Hangi Paketi Seçeceğine Karar Veremedin mi?

Formu doldur,
Birlikte karar verelim

ÜCRETSİZ

Marka Check-Up'ını Yaptır

Kişisel verilerimin işlenmesine, BusinessUp'ın reklam, duyuru, bilgi, kampanya vb. konularda şahsıma ticari elektronik ileti göndermesine, bilgilerimin bu amaçla kullanılmasına, şahsımla ve markamla paylaştığım veriler üzerinden iletişime geçmesine, saklanmasına ve yurtdışı ve/veya yurtiçi hizmet sağlayıcı üçüncü kişilerle paylaşılmasına açık rıza izni veriyorum.