- All Post
- MARKA
- PAZARLAMA
- SEO
- Seo Sözlüğü
- TASARIM
blogBaslik
1- Dönüşüm hedefini yanlış vermek
Google Ads’de pek çok dönüşüm kurabilirsiniz. Ancak bu kampanyaları kurgularken hangi kampanyada, hangi dönüşümü seçtiğinize dikkat etmelisiniz. Örneğin; satış amacıyla açtığınız bir Pmax kampanyasında, yanlışlıkla telefon dönüşümlerini seçmek; kampanyanızın yanlış çalışmasına ve bu kampanyadan beklediğiniz ROAS’ları elde edememenize neden olacaktır.
2- Teklif stratejisini yanlış belirlemek
Özellikle hesabınız yeniyse veya kampanya türlerini ilk defa belirliyorsanız, teklif stratejinizi öncelikle bu kampanyaların gösterim almasına ve kampanya öğrenimini tamamlaması için gerekli optimizasyonları alabilmesine olanak sağlayan stratejileri seçmelisiniz. Örneğin; ilk defa search kampanyası açıyorsanız, “Arama Ağı Gösterim Payı” stratejisini belirlemek yerine “Hedef ROAS” stratejisi seçmeniz; kampanyanızın geç öğrenmesine, arama ağı gösterim payının %10 altında kalmasına, hatta kampanyanızın belli bir süre verdiğiniz bütçeyi harcamamasına sebep olabilir.
3- Negatif anahtar kelime çalışması yapmamak
Search reklamlarında anahtar kelime çalışması yapıp, en doğru eşlemelerle stratejinizi kurmuş olsanız da, geniş ve sıralı eşlemelerden dolayı ürün ya da hizmetiniz, alakasız aramalardan tetiklenebilir. Kadın elbise satan bir marka olduğunuzu ve elbise kelimesini geniş eşlediğinizi(hedeflediğinizi) düşünün. Reklamınız “erkek takım elbise” gibi aramalardan, görüntüleme ve tıklama alarak bütçenizi boşa harcayacak, reklam kalite puanlarınızı düşürecektir.
4- Bonus: Yanlış linkleme yapmak
En fazla yapılan hatalardan biri de, açılan reklamı ilgili sayfaya yönlendirmek yerine, farklı bir sayfa ya da ana sayfaya yönlendirilmesidir.
Paylaş
Markanı Büyütmekte
Zorluk Mu Yaşıyosun?
Formu doldur,
Sonucu birlikte görelim.
ÜCRETSİZ
Marka Check-Up'ını Yaptır