BusinessUp!

Başarı Hikayelerini Hemen
Eticaret ve Dijital Pazarlama Eğitimlerinin Başlamasına Son X Gün! Hemen İncele!
  • All Post
  • MARKA
  • PAZARLAMA
  • SEO
  • TASARIM
İyi Logo Tasarımı Nasıl Yapılır?
  • MARKA
  • PAZARLAMA
  • SEO
  • TASARIM

Edit Template

İki rakibimiz var. Birinin başını kopyala, diğerininde sonunu, bizim logo işi tamam.. Sonra ben neden markalaşamıyorum😅 İyi bir logo tasarımı yaparken dikkat etmemiz gereken 7 maddeyi, team’den Hilal sizler için hazırladı👌

 Logosu olmayan şirket neredeyse yok ama gerçek şu ki gördüğümüz logoların çoğunu unutuyoruz. Sadece bazı markaların logoları akılda kalıyor. Bunun nasıl olduğunu, iyi bir logo tasarımı yaparken işinizi kolaylaştıracak 7 kuralı açıklıyorum.

1- Anlaşılır Olun
İyi bir logo tasarımı oluşturmanın ilk adımı, onu basit tutmaktır, bu nokta doğrudan akılda kalıcılığı sağlayacaktır. Çünkü insanlar logonuza yalnızca birkaç saniye veya daha az bir süre içerisinde bakarlar ve çoğu zamanda onu yalnızca dolaylı olarak görürler. Biz Grafik Tasarımcılar logo tasarlarken bu nokta üzerinde durmalı ve izleyicinin onu ezberlemesini çok daha kolay hale getirmek için logoyu basit tutmalıyız.

2- Hedef Kitleniz ile Bağlantı Kurun
Logonuzun hedef kitlenizin yaşına, eğitimine, değerlerine ve hobilerine göre nasıl konuşacağını bulmanız ve tasarım öğelerini kullanmanız gerekir. İyi bir logo tasarımı ile ortalama bir logo tasarımı arasındaki en büyük fark; iyi olanın müşterilerin aklında kalmasıdır. Çünkü onlara logonuzun iletmek istediği mesajı; renkler ve fontlar ile beraber vermeniz gerekir.

3- Akılda kalmaya çalışın
Unutulmaz bir logo tasarımı oluşturmak zor görünebilir ancak logonuzla başarmanız gereken şey, onu yalnızca bir kez gören insanların onu başka birine tarif edebilmesi veya kağıda çizebilmesidir. Bu şekilde başarmış ve hedef kitlenizin aklında kalmış oluruz. Logonuzun akılda kalıcı olması için, insanlara her zaman bir izlenim yaratmalı ve onlara iletmek istediğiniz mesajı doğrudan vermelisiniz.

4- Zamansız Olun
Logo tasarlarken grafik tasarım trendlerinden kaçının. Logo tasarlamanın odak noktası, marka kimliğini ve mesajını, grafik tasarım dili kullanarak sergilemek ve markayla herhangi bir bağlantısı olmayan trendleri kullanmaktan kaçınmaktır. Bu tasarım trendleri bugün iyi görünebilir ancak kimse size bu trendlerin uzun soluklu olduğunun garantisini veremez. Logonun zamanla geliştirilmesi ve yenilikler eklenmesiyle logoyu ileri bir seviyeye getirebilirsiniz ancak sürekli değişiklikler, logonuzun insanların aklında kalmasını ve markanızla ilişkilendirmesini engelleyebilir.

5- Çok Yönlü Tasarlayın
Nerede kullanılacağını düşünmeniz ve onu yerleştirileceği farklı ortamlara uyarlamanız, bu ortamlarda da iyi görünmesini sağlamanız önemli. Logo tasarımınızın instagram profil resminde ya da şehrin her yerinde, dev bir afişte kullanılabileceğini düşünmelisiniz. Bu yüzden logonuzu mobil veya web gibi dijital platformlarda, aynı zamanda baskılı işlerde de konumlanacak şekilde tasarlamanız gerekir.

6- Renk ve Tipografi
Şekillerde olduğu gibi, her rengin ve tipografinin anlamı vardır ve farklı duygular iletir. Örneğin kırmızı bir tutkuyu, mavi güvenilirliği iletirken, tipografide yuvarlak hatlı fontlar yiyecek ve sevecenliği, sivri ve ince fontlar zarif ve şıklığı iletebilir. Renkler aynı zamanda gerçek hayattaki unsurları çağrıştırabilir.

7- Farklı olun
Rakiplerinizden sıyrılın. Onlara benzeyerek onlar kadar olabilirsiniz unutmayın. Örneğin, hava yolu ilgili bir markanın logosunu hazırlıyorsanız, uçak illüstrasyonu kullanmaktan kaçının çünkü bu çok belirgindir ve hedef kitlenizin, markanızı diğer hava yolu firmalarından ayırması zorlaşacaktır. Bunun yerine daha metaforik kavramlarla ilerlemeye çalışın ve markayı benzersiz kılan özellikleri logonuzla ifade edin.

Paylaş

Markanı Büyütmekte
Zorluk Mu Yaşıyosun?

Formu doldur,
Sonucu birlikte görelim.

ÜCRETSİZ

Marka Check-Up'ını Yaptır

Kişisel verilerimin işlenmesine, BusinessUp'ın reklam, duyuru, bilgi, kampanya vb. konularda şahsıma ticari elektronik ileti göndermesine, bilgilerimin bu amaçla kullanılmasına, şahsımla ve markamla paylaştığım veriler üzerinden iletişime geçmesine, saklanmasına ve yurtdışı ve/veya yurtiçi hizmet sağlayıcı üçüncü kişilerle paylaşılmasına açık rıza izni veriyorum.