2024 Yılı Kasım Ayı Özel Günler Takvimi
Vee geldik e-ticaretin zirvesi, Kasım ayına. Kullanıcıların ihtiyaç dışı artık tamamen duygusal alışveriş çılgınlığının arttığı bir dönem içerisinde tüm kitleyi potansiyel birer müşteri olarak görmek gerekir dersek hiç de yanılmış olmayız. Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisinde bahsettiği ait olma ihtiyacına da karşılık gelebilen, sadece bu dönemde “çılgınlar gibi alışveriş yapan güruha” ait olabilmek için bile alışveriş yapabildikleri bir aydır Kasım.
Satın alma eyleminin, insan duygularının davranışlarını tetikleme gücünden etkilendiği artık bilinen bir gerçek. Bu nedenle Kasım ayında kullanıcılar, yalnızca duygularıyla hareket ederek, ihtiyaç dışı alışverişler yapmaya daha meyilli oluyor. Markalar bu dönemde, kullanıcıların duygularına hitap eden samimi ve dokunaklı bir iletişimle satın alma sürecini hızlandırabilir.Kasım ayında başarılı olabilmek için markaların yalnızca cazip fırsatlar sunmakla kalmayıp aynı zamanda müşterilerin duygularını harekete geçirebilmeleri büyük önem taşıyor. Kasım ayı özel günlerine yönelik bazı verilere gelin hep birlikte bakalım.
-
TÜİK’in verilerine dayanarak 2023 yılı Kasım ayı için perakende cirolarının %79,8 oranında arttığı belirlendiğini söylemek gerekmektedir. Bu artıştan en büyük payı alan sektör ise genellikle tekstil, giyim ve ayakkabı gibi hızlı tüketim malları üzerinden gerçekleşmektedir.
-
Ticaret Bakanlığı’nın yaptığı araştırmalar sonucunda ise 2023 yılı Kasım ayının e-ticaret hacmi yıl genelindeki aylık ortalamanın %50 üzerinde seyretmekte ve en çok işlem yapılan günlerin 11 ve 24 Kasım tarihlerinde olduğu ortaya konulmuştur.
-
Ticaret Bakanlığı’nın açıkladığı verilere göre, e-ticaret harcamalarının saat dağılımında %43 ile en fazla işlem 18:00-00:00 arasındaki 6 saatlik dilimde gerçekleşiyor. Bu bilgi, e-ticarette kampanya takvimlerini şekillendirmek açısından oldukça önemli. Özellikle Kasım ayında, geceden sabaha kadar sürecek ekstra kampanya kurgularının planlanması için değerli bir veri sunuyor.
Tüketici davranışları bu yıl da öngörülen seviyelerde ilerlerse, elimizdeki veriler Kasım ayı için sağlam bir strateji oluşturma imkânı sunuyor. Gelin, Kasım 2024 E-Ticaret Takvimi’nde neler yapabileceğimizi birlikte değerlendirelim.
Öncelikle tüm stoklarınızı, kargo ve depo operasyonlarınızı Kasım ayına kadar çoktan organize etmiş, yetersiz kalabileceğinizi düşünerek gerekirse ekstra planlamaları bünyenize dahil etmiş olduğunuzu varsayıyoruz.
Takdir edersiniz ki, Kasım ayında güçlü bir iletişim stratejisi kadar kusursuz bir sipariş deneyimi de sunmak oldukça önemli. Ödeme altyapısından kargo teslim sürecine, iletişim takviminden kullanıcıyı tekrar alışverişe yönlendirecek sadakat programlarına kadar tüm hazırlıkların Kasım ayına kadar tamamlanmış olması kritik. Bu en yüksek dönüşüm elde edebileceğiniz dönemde, aynı müşterilere yeniden satış yapabilmek için iyi bir alışveriş deneyimi ve müşteri memnuniyeti sağlamak büyük önem taşıyor. Unutmayın, Aralık ayında yeni yıl kampanyaları ve iletişimleri sizi bekliyor 🙂
Kasım ayı takvimlerini planlarken Benchmark’larınızı ve Marketplace kampanya takvimlerini çok iyi analiz etmelisiniz. Tüketicinin alışverişe yatkın olduğu pazar yerlerinden önce mutlaka Kasım iletişimlerine başlamış olmanız gerekmektedir. Bu nedenle biz işimizi şansa bırakmadan 2024 yılında 1 Kasım itibariyle mutlaka makro bir iletişimle başlamak gerekiyor. E-ticaret danışmanlığı nı yaptığımız markalarımızda özel günler takvimini çok önceden hazırlar ve hazırlıklarımızı çok önceden tamamlarız.
Tarih |
Etkinlik |
Açıklama |
1 Kasım |
Dünya Vegan Günü |
Sağlıklı beslenme, vegan ürünler ve duygusal bağ kurma kampanyaları için fırsat. |
2-8 Kasım |
Lösemili Çocuklar Haftası |
Anne-bebek ve çocuk ürünleri markaları için farkındalık kampanyaları, bağışlar. |
10 Kasım |
Atatürk’ü Anma Günü |
Atatürk’ü anmak için belgeseller veya özel içerikler ile sosyal medya kampanyaları. |
11 Kasım |
11 Kasım İndirimleri |
11 Kasım’a özel indirimler veya ücretsiz kargo kampanyaları. |
24 Kasım |
Öğretmenler Günü |
Öğretmenler için 3 günlük kampanya, indirimler veya hediyeler. |
25 Kasım |
Kadına Yönelik Şiddete Karşı Uluslararası Mücadele Günü |
Kadınlara yönelik sosyal sorumluluk ve değerleri vurgulayan etkileşim kampanyaları. |
29 Kasım |
Black Friday |
Büyük indirim ve promosyonlar, sınırlı süre ve stok ile aciliyet hissi yaratma. |
1 Kasım Dünya Vegan Günü
Sağlıklı beslenme, vegan ürünler veya takviye edici gıdalar üzerine kurulu bir markanız varsa, Kasım ayına harika bir başlangıç yapma zamanı! 🌿😍 1 Kasım, kullanıcılarınızla etkili ve duygusal bir bağ kurmanız için mükemmel bir fırsat sunuyor.
2-8 Kasım Lösemili Çocuklar Haftası
Anne-bebek ve çocuk ürünleri üzerine kurulu bir işletmenin bu hafta için mutlaka farkındalığı artırıcı çalışmalar yapması önemlidir. Bunu bir kampanyaya dönüştürmeden, yalnızca haftaya özel siparişlerin belirli bir kısmını bağışlamanız ve bu desteği kullanıcılarınızla paylaşmanız bile yeterli olacaktır. Böylece, markanızın toplumsal bilince sahip, çocuklara saygılı ve duyarlı bir kimliğe sahip olduğunu bir kez daha kullanıcılarınızla paylaşma fırsatı bulabilirsiniz. 💞
10 Kasım Atatürk’ü Anma Günü
Globalde kendini kanıtlamış, Inditex’in gözbebeği Zara’nın bile 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’na özel koleksiyon çıkardığı bu dönemde, özellikle Türk hedef kitleye hitap eden bir marka olarak bu günü mutlaka hatırlamalı ve en azından sosyal medyada belgesel, reklam filmi veya özel çekimlerle kullanıcılarınıza seslenmelisiniz. Bu günü anmayı kendimize bir borç bilmeliyiz. 🫡🇹🇷
11 Kasım İndirimleri
Alibaba’nın CEO’su Daniel Zhang’in pazarı canlandırmak amacıyla seçtiği 11 Kasım tarihi, ülkemizde de son birkaç yıldır oldukça popüler hale gelmiş ve önemli günler takvimine girmiştir. Bu güne özel, tüm sektörlerin başarıyla uygulayabileceği harika fırsatlar mutlaka vardır. Özellikle geniş çaplı bir indirim yerine, bu güne özel ekstra ücretsiz kargo veya sepette %11 ekstra indirim gibi daha mikro kampanyalar tercih edebilirsiniz. Sonuçta geniş indirimler yapacağımız Black Friday henüz daha gelmedi 🙂
24 Kasım Öğretmenler Günü
2024 yılında 24 Kasım’ın Pazar gününe denk geldiğini düşünürsek, bu günü hem hafta sonu mikro iletişimi hem de Öğretmenler Günü kampanyası olarak 3 günlük bir etkinlik şeklinde değerlendirebilirsiniz. Markanıza ve ürünlerinize uygun olarak, sepette %24 indirim, ‘OGRETMEN’ koduyla ekstra kampanyalar ya da öğretmenlere özel hediyeler şeklinde kurgulayacağınız kampanyalar, etkili bir iletişim biçimi oluşturacaktır.
Bonus 🙈 Özellikle bu dönemde ebeveyn influencerlarla yapılacak çalışmalar, öğretmenlere yönelik duygu ve anlamlı ifade ediş biçimleri planlamalarını gerçekleştirebilirsiniz
25 Kasım Kadına Yönelik Şiddete Karşı Uluslararası Mücadele Günü
Kadınlara hitap eden, onlarla birlikte yol yürüyen ve özellikle girişimci, güçlü kadınlar tarafından kurulmuş bir marka olarak, bu önemli günde mutlaka kullanıcılarınızla etkileşime geçmelisiniz. İdeolojinizi ve kadınlara verdiğiniz değeri, markanızla birlikte sosyal bir sorumluluk olarak yansıtabilirsiniz. Bu dönemde yapacağınız iş birlikleri ve STK veya derneklere yapacağınız bağışlar, hem faydalı olacak hem de kullanıcılarınız için anlamlı bir etki yaratacaktır. Alacağınız olumlu dönüşlerin yanı sıra, markanızı konumlandırdığınız noktanın değerini bir kez daha göreceksiniz. 👩🏻💼💗
29 Kasım Black Friday
Veee geldik yıl boyunca en iyi fiyatlarla en güçlü iletişimin kurulması gereken o önemli güne! Tüm makro indirimlerinizi yaklaşık 2 hafta önceden başlatmanız gereken bu dönemde, hızlı satış ve sınırlı stoklarla net ve cazip oranlar sunan markalar öne çıkacaktır. %50 indirim, 2 al 1 öde, sepet baremlerine uygun kampanyalar gibi kurguların, kâr marjınıza uygun şekilde planlanması önemlidir.
Ayrıca, kullanıcıyı sınırlı zaman ve stok algısıyla duyusal satın almaya yönlendirmek büyük bir avantaj sağlar. Net söylemler ve EN İYİ FİYATLAR ile yılın en cazip dönemini en verimli şekilde değerlendirin
E-ticarette başarılı olmak ve dönüşümlerinizi artırmak için güncel kalmayı, yenilikleri takip etmeyi ve iletişim takvimlerinizi güçlü kurgulamayı unutmayın. Ekim ayında edindiğiniz yeni kullanıcıları Kasım ayında yeniden harekete geçirip alışverişe yönlendirdiğinizde, sunduğunuz en iyi alışveriş deneyimi Aralık ayında yeniden satış hedefleriniz için size hiç şüphesiz maksimum fayda sağlayacaktır. Bu günler içinde unutmayın ki e-ticarete yönelik SEO uyumlu sayfalar açabilir ve trafiklerinizi arttırabilirsiniz.
Merve Akınlı
Sr. Meta Spec.
Paylaş
Markanı Büyütmekte
Zorluk Mu Yaşıyosun?
Formu doldur,
Sonucu birlikte görelim.
ÜCRETSİZ
Marka Check-Up'ını Yaptır