BusinessUp!

Başarı Hikayelerini Hemen
Eticaret ve Dijital Pazarlama Eğitimlerinin Başlamasına Son X Gün! Hemen İncele!
  • All Post
  • MARKA
  • PAZARLAMA
  • SEO
  • TASARIM
algı yönetimi
  • MARKA
  • PAZARLAMA
  • SEO
  • TASARIM

Edit Template

Pazarlama’da algı yaratmak, fazlasıyla dikkat çeken bir eylem olsada, sürdürülebilir değildir. Örneğin; düşük kalitede bir ürününüzün olduğu ancak yarattığınız kreatiflerle bu ürünü çok yüksek standartlarda gösterdiğinizi varsayın. Müşterilerinizin alışveriş yolculuğuna baktığınızda markanızdan kaç defa alışveriş yaparlardı? Sanıyoruz 1, yani sürdürülebilik puanınız maalesef 0🤷‍♀️

Gerçekte var olmayan bir Restoran, Londra’nın en iyi Restoran’ı olabilir mi?

Oobah Butler adındaki bu kişi, aslında bir gazeteci. Butler’in aklına çılgınca bir fikir geliyor ve en çok ziyaret edilen Tripadvisor’a, Londra’nın güneyinde yer alan küçük bahçeli kulübesini “Restoran” gibi göstererek kayıt yapıyor. İsmi ise “The Shed“ yani “Kulübe“.

Ancak Restoran gerçekte yok ama Butler bu restoran için bir internet sitesi hazırlıyor, sosyal medya hesaplarını kuruyor, menüsünü oluşturuyor, hatta menüde yer alan yemeklerin resimlerini bile çekiyor.

Fakat restoran ne kadar gerçekten uzaksa, yemekler de aynı şekilde sahte. Önceğin, önceki slide’da yer alan ve çok şık görünen bu tabak aslında traş köpüğü, bal, karabiber ve tuvalet temizleme tabletinin birleşiminden elde edilmiş😬

The Shed’in tanımında; “sadece rezervasyonla hizmet veren bir restoran” olduğu yazıyor. Yani kimse kafasına göre çıkıp restoran’a gidemiyor. Son sıralardan listelere giren restoran’ı Butler her geçen gün arkadaşlarına pozitif yorumlar yaptırarak, listede üst sıralara çıkarmaya çalışıyor.

Pozitif yorumlar arttıkça, insanlar restoran’a mesaj atmaya ve aramaya başlıyor fakat Butler arayanlara tamamen dolu olduklarını ve önümüzdeki haftalar boyunca da dolu olacakları söylüyor😅

Bu süre zarfında Butler yeni yemekler paylaşmaya ve pozitif yorumlar yaptırmaya devam ediyor ve sonunda Tripadvisor’un Londra’daki en iyi restoran’ı olarak birinci sıraya kadar yükseliyor😱

Ve sonunda rezervasyon için bekleyen müşterilerin bazılarını arayarak, eğer gelmek isterlerse restoran’ın müsait olduğunu söylüyor ve aradığı insanlar bu duruma inanılmaz mutlu olup, kesinlikle geleceklerini söylüyor.

Müşteriler geldiğinde önce onların gözlerini bağlıyor ve kulübenin arka bahçesine götürüyor. Arkadaşı dj oluyor ve marketten aldığı hazır yemekleri mikrodalga’da ısıtıp sunuyor.

The Shed’in foyası günün sonunda ortaya çıkıyor, restoran Tripadvisor’dan kaldırılıyor ancak Butler istediğini başarıyor ve şöhreti yakalayarak tv programlarına çağırılıyor. İnternet dünyasının nasıl bir illüzyon olduğunu kanıtlamak adına bunu yaptığını söylüyor.

 

Paylaş