- All Post
- MARKA
- PAZARLAMA
- SEO
- Seo Sözlüğü
- TASARIM

blogBaslik
Bir çok reklam verenin remarketing ve retargeting arasındaki farkı maalesef bilmediğini ya da çoğu zaman bu iki terimin karıştırıldığını düşünüyoruz😑 Bilmemek tabiki de ayıp değil ama her şeyi biliyor gibi görünüp, yanlışlara yönlendirmek çok tehlikeli. İlber Ortaylı Hoca’nın dediği gibi “Cahilden değil, yarı cahilden korkmalı”😅 Konumuza geri dönecek olursak; “Targeting : Hedefleme” , “Marketing : Pazarlama” demektir. Başlarına gelen “Re” eki de; “Yeniden” anlamını taşır. Yeniden pazarlama yani remarketing; markamızla ilişkili pazarlama eylemlerini tamamlamış yani markamızdan daha önce alışveriş yapmış ya da kayıtlı datamız olan müşterilerimize yönelik yaptığımız bir çalışmadır şeklinde özetlenebilir.
Retargeting yani yeniden hedefleme ise; daha önce internet sitemizden ürün incelemiş, kategori gezmiş, üye olmuş ya da belirli bir süre vakit geçirmiş belirli etkileşimler sağlamış kullanıcılara yapılan pazarlama çeşididir şeklinde özetlenebilir. Başka bir ifade ile; belirlediğiniz pazarlama eylemlerini tamamlamamış olsa dahi, sayfamızı ziyaret etmiş ve kimliğini anlamlandırabildiğimiz oturumlara yapılan pazarlama çalışmalarına retargeting denilebilir.
En çok karıştırılan kısım ise; bizim pazarlama faaliyeti olarak sayabileceğimiz; “sepete ürün ekleme”, “adres adımları”, “ödeme adımları” gibi faaliyetler; hem yeniden hedefleme, hem de yeniden pazarlama olarak sayılabilir, çünkü “sepete ürün ekleme” olayı bir sonuç yaratır, bu sonuç bir pazarlama faaliyeti olarak sayılır, aynı zamanda bu faaliyet bir oturumdur ve yeniden hedeflenebilir😊
Paylaş
Markanı Büyütmekte
Zorluk Mu Yaşıyosun?
Formu doldur,
Sonucu birlikte görelim.
ÜCRETSİZ
Marka Check-Up'ını Yaptır