BusinessUp!

Başarı Hikayelerini Hemen
Eticaret ve Dijital Pazarlama Eğitimlerinin Başlamasına Son X Gün! Hemen İncele!
  • All Post
  • MARKA
  • PAZARLAMA
  • SEO
  • TASARIM
Satışları sadece indirim yaparak mı artırabiliriz?

Edit Template

Thinkwithgoogle’dan Pablo Pérez’in geçen ay kaleme aldığı yazıyı epey faydalı bulduk ve ufak BusinessUp dokunuşları ile sunmak istedik🤌

Elbette var. İnsanların satın alma kararlarına “Davranış Bilimi” diyelim ve bu Davranış Bilimini; satıcıların indirimler dışında bir farklı alternatif stratejilerle tüketicilerin dikkatini etkili bir şekilde çekebileceğini ve satışları artırabileceğini göstererek nitelendirelim. Davranış Bilimi şunları kapsıyor:

Özellikle bilinirliği yüksek olan markaların indirimleri her zaman etkili oluyor ancak Davranış Biliminde yer alan ilkeleri kullanarak reklamlarınızda sitenizden alışveriş yapmanın faydalarını göstermenin, indirim uygulamakla yaklaşık olarak aynı güce sahip olabileceği görülmüş🤔

Sitenizde indirim yapmak, sizleri bir adım öne geçirebilir doğru fakat peki reklamda kullandığınız eylem çağrılarında(CallToAction) aynı durum geçerli mi? Hemen bir örnekle bakalım; bu örnekte koşu ayakkabısı satıcısı, yalnızca indirime odaklanarak ilerliyor ve tüketiciye daha fazla bilgi sunmuyor.

Bu örnek ise, önemli noktaları vurgulamak için beş Davranış Bilimi stratejinin tamamını kullanarak doğru bir yol izliyor.

Ve sonuç; ilk marka reklamlarında sadece indirime odaklanırken, ikinci marka davranış biliminin tüm ilkelerine hizmet ederek, eylem çağrılarını daha anlamlı hale getiriyor ve daha başarılı bir sonuç sunuyor.

Siz de reklamlarınızda ve internet sitenizde; ürün yorumları, sosyal kanıtlar, aynı gün kargo seçeneği, ücretsiz iade ve değişim imkanı sunarak, daha iyi bir kullanıcı deneyimi elde edebilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz.

 

Paylaş