BusinessUp!

Başarı Hikayelerini Hemen
Eticaret ve Dijital Pazarlama Eğitimlerinin Başlamasına Son X Gün! Hemen İncele!
Kapsamlı SEMrush Rehberi

Kapsamlı SEMrush Rehberi

Semrush, özellikle SEO ve PPC (Tıklama Başına Ödeme) açısından web sitelerinin ve rakiplerinin performans metriklerini düzenli olarak izlemeye yardımcı olan en önde gelen dijital pazarlama araçlarından biridir. Bu kapsamlı rehberde, Semrush ve çeşitli araçlarının nasıl kullanılacağına dair ayrıntılı bilgileri bulacaksınız.

1. Bir Projeye Başlamak: Site Denetimi ve Site İçi SEO Sorunlarını Tespit Etmek

Web sitelerinin çevrimiçi görünürlüğünü ölçmenin ilk adımı, web sitesini yeni bir proje olarak eklemektir. Semrush, proje ekleme konusunda oldukça kullanıcı dostudur.

Bir Proje oluşturduktan sonra, Semrush’ın çevrimiçi görünürlüğü ölçmeye ve bunu artırmayı amaçlayan kampanyaları yönetmeye yardımcı olan 11 farklı proje aracını (Site Denetimi, Pozisyon Takibi, Sayfa İçi SEO Denetleyicisi, Sosyal Medya İzleyicisi, Sosyal Medya Paylaşım Aracı, Marka İzleme, Backlink Denetimi, Link Oluşturma, PPC Anahtar Kelime Aracı, Organik Trafik Bilgileri ve İçerik Analizörü) yapılandırabilirsiniz.

Bu farklı araçlardan elde ettiğiniz verileri, Semrush PDF Oluşturucu kullanarak farklı dosya formatlarında raporlara dönüştürebilirsiniz. Bu, çeşitli rapor türlerini hızlı ve kolay bir şekilde oluşturmak için özellikle kullanışlıdır.

1a) Semrush Site Denetimi

Site Denetimi aracı, bir web sitesinin teknik hataları hakkında faydalı bilgiler sunar. Bu araçla, web sitesinin durumu hakkında ayrıntılı bilgi edinebilirsiniz. Web sitelerini Googlebot’lar gibi tarar ve web sitesi sağlığını ve organik performansını etkileyen teknik sorunlarla ilgili bir rapor hazırlar.

Site Denetimi Genel Bakış Raporunda, tarama sonuçlarını ‘Site Sağlığı’, ‘Hatalar’, ‘Uyarılar’ ve ‘Bildirimler’ kategorileri altında bulabilirsiniz. Site Sağlığı, temel olarak bir web sitesinin kalite puanıdır. Hatalar, tarama sırasında bulunan ciddi sorunları ifade eder; Uyarılar, daha az ciddi sorunları ifade eder; ve Bildirimler, arama motoru botlarına daha iyi sinyaller göndererek kaliteyi artırmaya yönelik önerileri ifade eder. Planlı denetimlerle, kalite puanındaki ve genel web sitesi sağlığındaki değişiklikleri düzenli olarak takip edebilirsiniz.

1b) Semrush Pozisyon Takip Aracı

Kampanyanız için hedef anahtar kelimelerinizi belirledikten sonra, bu kelimeleri Pozisyon Takip Aracı’nı kullanarak takip edebilirsiniz. Hedef anahtar kelimeler, çeşitli yollarla (manuel olarak, kampanyalar aracılığıyla, analiz hesapları kullanarak vb.) izlenebilir.

Ayrıca, rakiplerinizin aynı anahtar kelimelerdeki sıralamalarını takip edebilir ve rakiplerinizin sıralamalarındaki değişiklikleri izleyerek, rakiplerinizin performansı hakkında güncel kalabilirsiniz. Bu araç sayesinde, izlenen anahtar kelimelerin en iyi ve en kötü performans gösterenlerini görebilir ve bu anahtar kelimelerin aramalarındaki görünürlüğü artırabilecek SERP Özellikleri (Arama Motoru Sonuç Sayfası Özellikleri) hakkında bilgi alabilirsiniz. Ek olarak, Google Data Studio entegrasyonu sayesinde dinamik panolar oluşturabilirsiniz.

1c) Semrush Sayfa İçi SEO Denetleyicisi

Sayfa İçi SEO Denetleyicisi, hedef anahtar kelimelerinizdeki sıralamalarınızı iyileştirmek için yapılabilecek adımların bir listesini sunar. Organik arama performansınızı belirledikten sonra, bu aracı kullanarak sayfa içi SEO’nuzu iyileştirebilirsiniz.

Bu aracın sağladığı verilere dayanarak, teknik SEO iyileştirmeleri yapmaktan, yüksek görünürlüğe sahip anahtar kelime sayısını artırmaya ve daha fazla backlink elde etmeye kadar bir sonraki adımlarınızı belirleyebilirsiniz. Site Denetimi aracına ek olarak, Sayfa İçi SEO Denetleyicisi, kolay modifikasyonlar yoluyla web sitesi sağlığını iyileştirmenin bir başka basit yoludur.

 

1c) Semrush Sayfa İçi SEO Denetleyicisi

Sayfa İçi SEO Denetleyicisi, hedef anahtar kelimelerinizdeki sıralamalarınızı iyileştirmek için yapılabilecek adımların bir listesini sunar. Organik arama performansınızı belirledikten sonra, bu aracı kullanarak sayfa içi SEO’nuzu iyileştirebilirsiniz.

Bu aracın sağladığı verilere dayanarak, teknik SEO iyileştirmeleri yapmaktan, yüksek görünürlüğe sahip anahtar kelime sayısını artırmaya ve daha fazla backlink elde etmeye kadar bir sonraki adımlarınızı belirleyebilirsiniz. Site Denetimi aracına ek olarak, Sayfa İçi SEO Denetleyicisi, web sitesi sağlığını kolay düzenlemelerle iyileştirmenin başka bir basit yoludur.

1d) Semrush Backlink Denetim Aracı

Backlink Denetim Aracı, alan adınızın backlink profilini inceleyerek, zararlı backlinkler nedeniyle Google cezalarından kaçınmanıza yardımcı olur. Bu araç, tüm bağlantıları denetleme, şüpheli bağlantılarla ilişkili zararlı sinyalleri analiz etme, web sitesi sahiplerine e-posta gönderme ve nihayetinde Google’a göndermek üzere bir reddetme dosyası oluşturma iş akışını kullanıcılara sunar.

Araç, en doğru backlink verilerini sağlamak için Google Search Console, Google Analytics ve Majestic ile entegre çalışır ve yeni veya kaybolan backlinkleri takip etmek için raporlar oluşturmanızı sağlar.

1e) Semrush Link Oluşturma Aracı

Link Oluşturma Aracı, bir alan adı için link oluşturma fırsatlarının bir listesini derler ve kullanıcıların potansiyel bağlantıları elde etmek için bir erişim kampanyası yürütmelerini sağlayan bir yönetim arayüzü sunar. Bu sayede SEO rakipleriniz üzerinde rekabetçi bir analiz yapabilir ve erişim analizi gerçekleştirebilirsiniz.

Hedef anahtar kelimelere ve rakiplere dayalı olarak kapsamlı erişim adayları listeleri oluşturabilir, erişim kampanyasını yönetmek için bir iş akışı sağlayabilir ve Gmail ve Google Search Console entegrasyonu ile bu süreci hızlandırabilirsiniz. Ayrıca, “Monitor” raporu, kampanyanızın ilerlemesini zamanla takip etmenize yardımcı olur. Erişim süreciniz sırasında hedef web sitelerinden otomatik iletişim bilgileri alma özelliğini de kullanabilirsiniz.

1f) Semrush İçerik Analizörü

İçerik Analizörü, dijital içeriğinizin hem site içinde hem de dışında nasıl performans gösterdiğini öğrenmenize yardımcı olur. Bu araç, sosyal paylaşımlar, backlinkler ve anahtar kelime sıralamaları gibi ölçümleri, Google Analytics verileri (örneğin oturumlar ve hemen çıkma oranı) ile birlikte ölçmek için kullanılır. Aracın iki ana işlevi, web sitesi içerik etkileşimini denetlemek (İçerik Denetimi) ve site dışı içeriğinizin erişimini ölçmektir (Gönderi Takibi).

Ayarlanabilir içerik denetim tabloları ve Google Calendar veya Trello gibi proje yönetim araçlarıyla entegrasyon özelliği ile bu aracı daha verimli hale getirebilirsiniz. Google Analytics ve Google Search Console ile entegrasyon yeteneği, içerik performansını daha iyi izlemenize yardımcı olur.

1g) Semrush Organik Trafik Bilgileri

Bu araç, tüm Google Analytics, Google Search Console ve Semrush verilerini tek bir panoda bir araya getirir. Bahsi geçen veriler, Semrush ve Google Search Console tarafından elde edilen tıklama oranı (CTR), oturumlar, anahtar kelime hacmi, organik anahtar kelimeler ve sıralamalar gibi verileri içerir.

Web sitenizin organik arama performansını izlemek için 3 farklı araçtan elde edilen verilerle oluşturulan bu pano ile Google Analytics tarafından “not-provided” olarak etiketlenen anahtar kelimeleri belirleyebilirsiniz. Bu araç sayesinde masaüstü, mobil ve tablet analizleri yapabilir, coğrafi konuma dayalı trafik analizi gerçekleştirebilir ve kapsama alanınızı ve içgörülerinizi daha da artırabilirsiniz.

2. Rakipleri Bulma ve Analiz Etme

2a) Organik Araştırma Aracı

Semrush ile sadece endüstri rakiplerinizin web siteleri hakkında veri elde etmekle kalmaz, aynı zamanda hedef anahtar kelimelerinizde sizi geride bırakan herhangi bir sektördeki herhangi bir web sitesi hakkında da bilgi edinebilirsiniz.

Organik arama rakiplerinizi bulmanın ve hızlı bilgiler elde etmenin en basit yollarından biri, Rekabet Araştırma araç setinde yer alan Organik Araştırma aracını kullanmaktır. Bu araçla şunları yapabilirsiniz:

→ Rakiplerinizin masaüstü ve mobil anahtar kelime sıralamalarını keşfedebilir ve belirli anahtar kelimeler için SERP’lerde (Arama Motoru Sonuç Sayfaları) görüntülenen açılış sayfalarına göz atabilirsiniz.

Ayrıca, bir arama teriminin organik trafiği ne kadar artırdığını da görebilirsiniz.

→ Yoğun rekabeti yakından takip edebilir ve web sitenizin diğer organik arama rakipleri arasında nerede durduğunu görmek için grafiklere bakabilirsiniz. Ayrıca Google ve Bing arama sonuçlarında sıralamalar için rekabet ettiğiniz diğer rakiplerin bir listesini görebilirsiniz.

→ Rakiplerinizin organik arama sonuçlarındaki pozisyonlarının nasıl değiştiğini takip edebilir ve rakiplerinizin daha fazla görünürlük ve daha yüksek sıralamalar kazanmasına yardımcı olan anahtar kelimeleri belirleyebilirsiniz. Ayrıca, iyileştirmelerinizin sonuçlarını değerlendirebilir ve daha fazla optimizasyon gerekip gerekmediğini belirleyebilirsiniz.

Rakiplerinizi belirledikten sonra, onların stratejileri hakkında bilgi sahibi olmak, önemli performans metriklerine göre nerede durduklarını ölçmek ve kendi metriklerinizi rakiplerinizle karşılaştırmak için şu araçları kullanabilirsiniz.

2b) Trafik Analitiği

Trafik Analitiği, herhangi bir web sitesinin arama performansının tam bir görünümünü elde etmenizi ve çevrimiçi performansla ilgili tüm metrikleri görüntülemenizi sağlar. Ayrıca, birkaç web sitesinin trafik verilerini yan yana karşılaştırabilirsiniz.

→ Genel Bakış penceresinden, herhangi bir web sitesinin trafik metriklerini kontrol edebilir ve birden fazla rakiple karşılaştırmalar yapabilirsiniz.

Ziyaret sayısı, benzersiz ziyaretçiler ve masaüstü ve mobilde kullanıcı etkileşim metriklerini görüntüleyebilirsiniz.

Ayrıca, herhangi bir web sitesinin doğrudan, yönlendirme, arama, sosyal ve ücretli trafiğini görüntüleyebilir ve web sitesi trafiğinin coğrafi dağılımını inceleyerek pazarları belirleyebilirsiniz.

→ Kitle Bilgileri penceresi, rakiplerinizin web sitelerini kaç kişinin ziyaret ettiğini de gösterir ve hedef kitle örtüşmesi hakkında fikir sahibi olmanızı sağlar.

Ayrıca ziyaretçilerinizin gittiği web sitelerinin tam bir listesini alabilir ve benzersiz ve paylaşılan kitleleri karşılaştırabilirsiniz.

Buna ek olarak, web sitenizin potansiyel erişimini ölçebilir, kullanıcıların kategori ve marka tercihlerine göz atabilirsiniz.

→ Trafik Yolculuğu penceresi, kitlenizin nereden geldiğini ve web sitenize çekilmelerinde hangi faktörlerin rol oynadığını analiz etmenize yardımcı olur.

Bu aracı kullanarak, en çok kullanıcı yönlendiren web sitelerini belirleyebilir ve pazarlama stratejilerini tespit edebilirsiniz. Öte yandan, en çok trafik getiren sosyal medya platformlarını görüntüleyebilir ve bu sayede kitleniz hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

→ En İyi Sayfalar penceresinden, herhangi bir alan adı için en popüler sayfaları ve içeriği görüntüleyerek müşteri yolculuğu hakkında fikir sahibi olabilirsiniz.

Bu pencere, rakiplerin aktif olarak tanıttığı ürün ve hizmetleri ve hangi kanallarda tanıtım yaptıklarını belirleyerek belirli bir web sitesindeki en önemli sayfaları gösterir.

→ Toplu Web Trafik Analizi penceresi ile tek bir raporda 200’e kadar web sitesinin trafik verilerini ve toplanmış trafik analizini kontrol edebilirsiniz.

Tüm rakiplerinizin, potansiyel ortaklarınızın veya potansiyel müşterilerinizin web trafiği istatistiklerini kontrol edebilir ve ana istatistikleri .csv formatında bir rapor olarak dışa aktarabilirsiniz.

→ Coğrafi Dağılım penceresi, herhangi bir web sitesi için dünya çapında en kârlı pazarları bulmanızı sağlar.

Rakiplerinizin en çok ziyaretçiyi aldığı ülkeleri ve bölgeleri belirleyerek, kullanıcı davranışlarının ülkeler arasında nasıl farklılık gösterdiğini gözlemleyebilirsiniz.

 

2-c) Backlink Analizi

Semrush Backlink Analytics aracı, herhangi bir alan adının backlink profilini görüntülemenizi sağlar.

Belirli bir backlink profilinin en net resmini sunmak için Semrush, veritabanından yinelenen ve alakasız bağlantıları düzenli olarak temizler ve böylece sektördeki en güncel ve en büyük (+43 milyar) backlink veritabanını sunar.

Backlink Analizi aracı, web sitenize yönelen yeni backlink’ler oluştuğunda veya mevcut backlink’ler silindiğinde ya da kaybolduğunda kullanıcıları bilgilendirir. Kısıtlı bir süre boyunca, yeni ve kaybolan backlink’ler hakkındaki verileri görüntüleyebilirsiniz.

Bu araçla, tüm alan adlarından, alt alan adlarından veya URL’lerden elde edilen tüm backlink’leri keşfedebilir ve IP, TLD ve konum dağılımını görüntüleyebilirsiniz.

Backlink türlerine göre, daha ayrıntılı analizler yapmak için metin/görsel/form/frame veya follow/nofollow/sitewide filtrelerini kullanabilir ve en çok backlink’e sahip sayfaları ve bu backlink’lerin anchor text’lerini belirleyebilirsiniz.

Yönlendiren alan adının otorite düzeyini ve konumunu öğrenerek backlink profiliniz hakkında geniş çaplı bilgiler edinebilirsiniz.

2-d) Anahtar Kelime Farkı

Anahtar Kelime Farkı aracı, beş rakibe kadar olan anahtar kelime profillerinin yan yana karşılaştırmasını sağlar.

Rakiplerinizin alan adlarını girmeniz ve analiz edilecek sıralama türlerini (organik, ücretli veya PLA anahtar kelimeleri) seçmeniz gerekir. Daha sonra her web sitesi için tüm en iyi sıralamaları, toplam anahtar kelime örtüşmesini, farklı siteler tarafından paylaşılan ortak anahtar kelimeleri ve çok daha fazlasını görüntüleyebilirsiniz.

→ Karşılaştırmak istediğiniz alan adlarını girin. En iyi rakiplerinizi ve benzer anahtar kelime sıralamalarına sahip diğer alan adlarını belirlemek için Organik Araştırma Rakipleri raporunu veya Reklam Araştırma Rakipleri aracını kullanabilirsiniz.

Alan adınızı girdikten sonra, rakipler alanı altındaki açılır menüde bazı üst düzey rakipler otomatik olarak listelenecektir.

Bu alanlardan birine belirli bir URL, alt alan adı veya alt klasör girmek ve anahtar kelimeleri daha ayrıntılı bir şekilde karşılaştırmak da mümkündür.

→ Karşılaştırılacak alan adlarını girdikten sonra “anahtar kelime türü”nü seçin. Bu filtre, analiz ettiğiniz arama motoru sonuç türünü seçmenizi sağlar.

Organik anahtar kelimeler, bir alan adının ilk 100 arama sonucu içinde organik bir sıralamaya sahip olduğu anahtar kelimelerdir.

Ücretli anahtar kelimeler, alan adının Google Ads sayesinde Google’ın ilk 8 pozisyonunda sıralandığı anahtar kelimelerdir.

PLA anahtar kelimeleri, alan adının ürün listeleme reklamlarını tetikleyen ve Google Shopping üzerinden ödenen anahtar kelimelerdir.

→ “Her alan adı için anahtar kelime türünü seç” seçeneğine tıklayarak, web siteleri arasında farklı anahtar kelime türlerini karşılaştırabilirsiniz. Örneğin, ücretli anahtar kelimelerinizi bir rakibin organik anahtar kelimeleriyle karşılaştırabilirsiniz. Ayrıca, aynı alan adında farklı anahtar kelime türlerini karşılaştırabilir veya alan adını iki kez girip anahtar kelime türlerini buna göre ayarlayabilirsiniz.

Parametreleri ayarladıktan sonra, bölgesel veritabanını seçin ve “Karşılaştır” butonuna tıklayın. Ardından, rapor ilgili bilgileri En İyi Fırsatlar widget’ı, Anahtar Kelime Farkı grafiği ve alt kısımdaki anahtar kelime tablosunda sunacaktır.

→ En İyi Fırsatlar widget’ı, “Siz” (ilk alana girilen alan adı) etiketli web sitesi için en iyi anahtar kelime fırsatlarını listeler.

Bu bilgi, raporun geri kalanı gibi, seçilen tüm filtrelere göre ayarlanacaktır. Örneğin, “nike” gibi bir anahtar kelimeyi içeren bir filtreye dayalı en iyi fırsatları arayabilirsiniz. Aşağıda “nike” anahtar kelimesinin arama sonuçları yer almaktadır.

→ Anahtar Kelime Farkı görselleştirmesi, rakipler arasındaki anahtar kelime örtüşmelerini gösterir. Belirli bir kesişim noktasına tıkladığınızda, rapor yalnızca o kesişim noktasındaki anahtar kelimeleri gösterecektir. Verileri buna göre ayarlamak için diğer filtreleri girebilirsiniz.

→ Anahtar Kelime Tablosu, her sitenin ayrıntılarının yanı sıra anahtar kelime profilinin rakiplerle nasıl kesiştiğinin incelenebileceği alt kısımdaki tablodur. Bu tabloda 5 ana filtre türü vardır:

  • Paylaşılan: Analiz edilen web sitelerinin sıralandığı anahtar kelimeleri gösterir.

  • Eksik: Tüm rakiplerinizin sıralandığı ancak web sitenizin (ilk alana girilen site) sıralanmadığı anahtar kelimeleri gösterir.

  • Zayıf: Web sitenizin tüm rakiplerinizden daha düşük sıralandığı anahtar kelimeleri gösterir.

  • Güçlü: Web sitenizin tüm rakiplerden daha yüksek sıralandığı anahtar kelimeleri gösterir.

  • Keşfedilmemiş: Sıralanmadığınız, ancak rakiplerinizden birinin sıralandığı anahtar kelimeleri gösterir.

  • Benzersiz: Sıralandığınız ancak rakiplerinizin sıralanmadığı anahtar kelimeleri gösterir.

  • Tüm anahtar kelimeler: Rakipler arasındaki tüm anahtar kelime sıralamalarının birleşik listesini gösterir.

 

2e) Backlink Farkı

Backlink Gap aracıyla, beş rakip alan adının backlink profillerini aynı anda karşılaştırabilirsiniz. Alan adlarını girdikten sonra, Semrush bu web sitelerine bağlantı veren tüm yönlendiren alan adlarının bir listesini oluşturur. Filtreleri kullanarak, rakiplerinizin web sitelerine işaret eden ancak sizin sitenize işaret etmeyen backlink’leri belirleyebilirsiniz. Bu, rakiplerinizin ulaşım stratejileri hakkında bilgi toplamanıza ve potansiyel SEO fırsatları bulmanıza yardımcı olabilir. Backlink Gap, rakip sitelerin backlink büyümesini zaman içinde gösteren bir grafik sunar; bu da kaçırdığınız backlink’leri belirlemenize yardımcı olur. Ayrıca, eyleme geçirilebilir bağlantı kurma ve erişim içgörü raporlarını Excel ve CSV dosyaları şeklinde alabilirsiniz.

→ Raporu eklemek için rakipleri seçmenin birkaç farklı yolu vardır. Analiz etmek istediğiniz alan adını girdikten sonra, giriş alanlarından birine tıklayarak otomatik olarak önerilen rakipleri görebilirsiniz (Backlink Rakipleri raporundan alınmıştır). Sadece organik arama rakiplerinizin ötesinde bir şeyler aramak isterseniz, Organik Rakipler raporunu da kullanabilirsiniz.

→ Araç, rakiplerin backlink profilleri arasındaki karşılaştırmayı gösteren bir grafik ve tablo sunacaktır. En fazla backlink’i alan rakipleri trend grafiğinde en üstte görebilirsiniz. Zaman çerçevesini değiştirerek son 3 ay, geçen yıl veya tüm zamanlar boyunca backlink sayısını görebilirsiniz. Ayrıca, Semrush veya Google’dan gelen ve o günkü backlink sayısını etkileyebilecek önemli notları da görebilirsiniz.

Grafiğin hemen altında yer alan tablo, girilen web sitelerine backlink sağlayan tüm yönlendiren alan adlarını gösterir. Bu veriler, Backlink Denetimi aracında da mevcuttur.

  • Otorite Skoru (AS): Belirli bir alan adının kalitesini ölçen bileşik bir metrik.

  • Eşleşmeler: Bu sütun, ilgili yönlendiren alan adının bağlantı verdiği analiz edilen alan adlarının sayısını gösterir. Bu eşleşmeler, analiz edilen alan adlarına dayanarak yapılır.

  • Yönlendiren Alan Adları: Yönlendiren alan adları listesini belirli alan adlarını filtreleyerek daraltabilirsiniz. Tablonun hemen üstünde bulunan açılır menüye tıklamanız yeterlidir.

Satırı genişlettikten sonra, belirli bir rakipten gelen yeni, kaybolan veya takip edilen bağlantıları görüntüleyebilirsiniz. Bunu yapmak için, daha fazla analiz etmek istediğiniz rakibin sütunundaki açılır menüye tıklamanız yeterlidir.

 

3. Semrush ile Anahtar Kelime Araştırması

Keyword Magic Tool’u kullanarak, araştırmak istediğiniz hedef anahtar kelimeler hakkında içgörüler elde edebilir, verileri analiz edebilir ve hedef anahtar kelimelerdeki sıralamanızı artırmak için iyileştirmeler yapabilirsiniz. Hedef anahtar kelimelerinizi veya alan adınızı girerek arama yapabilir ve otomatik olarak gruplandırılmış anahtar kelimeleri görüntüleyebilirsiniz.

  • Rekabet Yoğunluğu (Competitive Density) ile PPC kampanyalarında belirli bir anahtar kelime için teklif veren reklam verenler arasındaki rekabet düzeyini öğrenebilirsiniz.

  • Anahtar Kelime Zorluğu (Keyword Difficulty) ile belirli bir anahtar kelime için Google’da ilk 20 sonuca organik olarak bir sayfa yerleştirmek için ne kadar SEO çabasının gerekebileceğini bulabilirsiniz.

  • Arama Hacmi (Search Volume) ile belirli bir anahtar kelimenin aylık ortalama arama hacmini elde edebilir ve bu anahtar kelime için potansiyel arama motoru trafiğini değerlendirebilirsiniz.

  • SERP Özellikleri (SERP Features) ile izlenen anahtar kelimelerinizin arama sonuçlarında hangi SERP özelliklerinin mevcut olduğunu ve kaç sayfanızın öne çıktığını görebilirsiniz.

Ayrıca, Semrush global anahtar kelime araştırma imkanlarıyla genişletilmiş bir anahtar kelime veritabanı sağlar. Bu şekilde çok dilli web siteleri için anahtar kelime araştırması yapabilir, konulara göre otomatik olarak gruplandırılmış anahtar kelimelerle içeriğinizi optimize edebilirsiniz. Soru filtresini kullanarak soru tabanlı arama sorgularını bile bulabilirsiniz.

3a) Semrush Keyword Magic Tool ile Uzun Kuyruklu Anahtar Kelime Araştırması

Genel konuları ve hedef anahtar kelimeleri belirledikten sonra, Keyword Magic Tool’u kullanarak anahtar kelime araştırmasını bir adım öteye taşıyabilirsiniz.

Daha fazla anahtar kelime fikri için, hedef anahtar kelimenizi “kısa kuyruklu anahtar kelime” (örneğin, “fayans”) olarak buraya girin.

  • Hedeflenmesi kolay ve ilgili anahtar kelimeleri belirlemek için KD % (Anahtar Kelime Zorluğu) filtresini uygulayabilirsiniz.

  • En az dört veya daha fazla kelime içeren uzun kuyruklu anahtar kelimeleri bulmak için Word Count filtresini uygulayın.

Bu raporda uzun kuyruklu anahtar kelimelere göz atın ve listenize eklemek için ilgili konuları arayın. Tek bir alt konu etrafında birçok uzun kuyruklu anahtar kelime varsa, bunu hedeflemek iyi bir fırsat olabilir. Aşağıda “fayans” anahtar kelimesi için uzun kuyruklu anahtar kelime örnekleri verilmiştir.

4. Daha İyi Sıralama ve Görünürlük için Optimize Edilmiş İçerik Üretimi

Web sitenizin SEO performansını artırmak için düzenli olarak SEO dostu içerik üretmeniz gerekmektedir. SEO Content Template aracı, içerik oluştururken optimal sonuçlar elde etmek için kullanabileceğiniz araçlardan biridir.

Semrush, hedef anahtar kelimelerin Google arama sonuçlarında ilk 10 sırada yer alan sayfaların içeriğini analiz eder ve böylece ilgili anahtar kelimelere dayalı öneriler sunarak SEO dostu içerik oluşturmanıza olanak tanır.

SEO Writing Assistant, SEO Content Template’inizi Google Docs veya WordPress hesabınıza bağlayabilen ve Google Docs ile WordPress’e entegre edilebilen bir eklentidir. Bu aracı kullanarak içerik optimizasyonunu bir adım daha ileriye taşıyabilirsiniz. SEO Writing Assistant ile içeriğinizi düzenlerken içerik puanınızı ve optimizasyon önerilerinizi gerçek zamanlı olarak görebilirsiniz.

5. Semrush Arayüzü

Dashboard (Gösterge Paneli)

Semrush hesabınıza giriş yaptığınızda ilk göreceğiniz şey, projelerinizin genel bir görünümünü gösteren dashboard olacaktır.

  1. Sayfanın üst kısmındaki arama çubuğunu kullanarak arama yapabilirsiniz.

  2. Navigasyon menüsünden raporlara gidebilirsiniz.

  3. Menülerinizi, uzmanlık alanınıza uygun araçları gösterecek şekilde özelleştirebilirsiniz.

  4. Yeşil “Add domain” (Domain ekle) düğmesini kullanarak alan adlarını kontrol panelinize ekleyebilirsiniz.

  5. Yeni bir proje ekleyebilir veya projeler panelini açabilirsiniz.

Semrush’ta Üç Ana Araç Bulunmaktadır:

  1. Analitik Raporlar: Arama çubuğunu kullanarak gerçekleştirdiğiniz aramaların raporlarıdır.

    • Bu raporda, Domain Analytics, Keyword Research, Backlink Analytics, Gap Analysis veya Advertising Research modüllerinin çıktısına göz atabilirsiniz. Arama çubuğunu kullanarak bir arama yaptıktan sonra, ilgili raporu sol taraftaki navigasyon menüsünde görüntüleyebilirsiniz.

  2. Proje Araçları: Tek bir alan adının analizine olanak tanıyan özel araçlardır. Burada Site Audit, Position Tracking, Backlink Audit ve Social Media araçlarına erişebilirsiniz. Semrush’a yeni bir proje eklemek oldukça kolaydır ve projelerinizin detaylarını projeler panelinde görüntüleyebilirsiniz.

  3. Özel Ürünler: Belirli görevleri yerine getirmek için kullanılan Semrush tarafından sunulan bazı özel ürünlerdir. Bu araçların çoğuna sol taraftaki araç menüsünden erişebilirsiniz.

→ Varsayılan navigasyon menüsü “SEO Toolkit”i (SEO Araç Takımı) görüntüler. Dilerseniz, menüyü başka bir araç takımından yalnızca belirli araçları gösterecek şekilde değiştirebilirsiniz. Burada Local SEO, SEO, Advertising, Social Media, Content Marketing ve Competitive Research gibi farklı modüllere erişebilirsiniz.

Sungur Kerem Gezergün

Mid. Organic Growth Spec.

Merhabalar, Ben Sungur Kerem Gezergün 2001 Adıyaman doğumluyum. Lise zamanlarında e-ticaret ve dijital pazarlama alanında kendimi geliştirmeye başladım ve aynı zamanda anlaştığım bir tedarikçi ile e-ticaretten ürün satmaya başladım fakat burda istediğim sonuçları elde edemedim.

Üniversite zamanında ise SEO ile tanıştım ve bu alanda kendimi geliştirmeye başladım. Staj deneyimimi de e-ticaret sektöründe gerçekleştirdim. Ve kendimi bu alanda daha fazla gerçekleştirmeye başladım.

Üniversite zamanlarımda topluluğum ile birlikte birçok sosyal sorumluluk ve kişisel gelişim projeleri gerçekleştirdim. En büyük projem ise 9 konuşmacının ve 500 katılımcının katıldığı “Dijital Pazarlama Zirvesi” organizasyonunu üstlendim. Üniversite eğitiminin son senesinde Önder Türker ile Ankara E-İhracat Zirvesinde tanışmam ile birlikte BusinessUp! bünyesinde SEO Uzmanı olarak çalışmaya başladım ve bu alanda da çalışmaya devam ediyorum.

Paylaş

Markanı Büyütmekte
Zorluk Mu Yaşıyosun?

Formu doldur,
Sonucu birlikte görelim.

ÜCRETSİZ

Marka Check-Up'ını Yaptır

Kişisel verilerimin işlenmesine, BusinessUp'ın reklam, duyuru, bilgi, kampanya vb. konularda şahsıma ticari elektronik ileti göndermesine, bilgilerimin bu amaçla kullanılmasına, şahsımla ve markamla paylaştığım veriler üzerinden iletişime geçmesine, saklanmasına ve yurtdışı ve/veya yurtiçi hizmet sağlayıcı üçüncü kişilerle paylaşılmasına açık rıza izni veriyorum.