BusinessUp!

Başarı Hikayelerini Hemen
Eticaret ve Dijital Pazarlama Eğitimlerinin Başlamasına Son X Gün! Hemen İncele!
  • All Post
  • MARKA
  • PAZARLAMA
  • SEO
  • TASARIM
Sosyal medya seosu

Edit Template

Günümüzde internet kullanıcılarının en fazla vakit geçirdiği yerler; sosyal medya platformlarıdır. O yüzden markanızın sosyal medya hesaplarında yapacağınız SEO çalışmaları, hedef kitlenizle etkileşimimizi doğrudan arttıracak, organik zemin oluşturmanız konusunda doğrudan fayda sağlayacaktır.

1- Firmanızın ismini, sosyal medya kanalında ad-soyad bölümüne yazarken, hedeflediğiniz kitleye uygun anahtar kelimenizi sonuna yerleştirebilirsiniz(C segment markalarda önerilir.) Örneğin; “ABC Butik” diye bir isim koydunuz diyelim, marka olarak da “kadın elbise” kategorisine yoğunlaştınız diye düşünelim, burada Instagram ad-soyad bölümüne sadece “ABC Butik” yazmak yerine “ABC Butik – Kadın Elbise” yazmanız; “Kadın Elbise” aramalarında hesabınızın üst sıralarda yer almasını sağlayacaktır.

2- Biyografi kısmında en can alıcı ürünlerinizden, en iyi kategorilerinizden veya diğer markalarla fark yarattığınız unsurlardan bahsetmelisiniz, “Organik Pamuk Bebek Giyim Ürünleri” gibi ya da “30 Gün İçinde Koşulsuz İade İmkanı” gibi.

3- Sosyal medya paylaşımlarınızın(post, reels gibi..) açıklamalarında benzersiz description(tanımlama) kullanımına özen göstermelisiniz. Ürün, hizmet veya markanızla alakalı doğru anahtar kelime kullanımlarına dikkat etmelisiniz. Ayrıca anahtar kelime belirlerken long-tail(uzun kuyruklu) anahtar kelimelerden yararlanmalısınız. Son olarak hashtag(etiket) kısmında paylaştığınız gönderi ile “alakalı, kısa ve öz” kullanımlar tavsiye ederiz.

4- Yine sosyal medya hesabınızın biyografi bölümünde ve paylaştığınız post, reels ve story açıklamalarında internet sitenize link vermeniz doğru bir link inşası yaratır. Aynı zamanda bu linkler internet sitenizin trafiğini doğrudan etkileyecek, ürün, hizmet veya markanızla alakalı kullanıcı grubunun oluşmasına neden olacaktır. Post paylaşımlarında linklere tıklanmıyor dahi olsa sitenizden bahsedildiğini Google anlayacaktır.

Tıpkı Google’ın; internet sitemizde “hemen çıkma oranı”, “ortalama oturum süresi” gibi metrikleri baz alarak “kullanıcı deneyimini” ölçümlediği gibi, instagram’da kullanıcıların, profilimizi ziyaret etme sıklığı, ortalama hesabınızda kalma süresi, gönderilerimizle etkileşim(beğenme, kaydetme, paylaşma ve yorum yapma gibi..) metriklerini ölçerek “Engagement Rate” yani “Etkileşim Oranı” metriğini oluşturur. Bu puan ne kadar yüksekse hesabımızı yeni kullanıcılar nezdinde daha fazla ön plana çıkarır ya da ilgili olduğumuz kategoride bizi ön planda tutar. Engagement Rate oranınızı yükseltmeye çalışın

Paylaş

Markanı Büyütmekte
Zorluk Mu Yaşıyosun?

Formu doldur,
Sonucu birlikte görelim.

ÜCRETSİZ

Marka Check-Up'ını Yaptır

Kişisel verilerimin işlenmesine, BusinessUp'ın reklam, duyuru, bilgi, kampanya vb. konularda şahsıma ticari elektronik ileti göndermesine, bilgilerimin bu amaçla kullanılmasına, şahsımla ve markamla paylaştığım veriler üzerinden iletişime geçmesine, saklanmasına ve yurtdışı ve/veya yurtiçi hizmet sağlayıcı üçüncü kişilerle paylaşılmasına açık rıza izni veriyorum.