BusinessUp!

  • All Post
  • MARKA
  • PAZARLAMA
  • SEO
  • Seo Sözlüğü
  • TASARIM
tasarım düşüncesi

blogBaslik

Edit Template

Tasarım; aklınıza fikir geldiği anda ortaya koyabildiğiniz çalışmalar bütününden ibaret değildir. İyi tasarım, ar-ge, ön çalışma ve sağlam empati gerektirir✌️ Tasarım Odaklı Düşünme metodolojisine Design Thinking adı verilir ve 6 aşamadan oluşur. Hadi hepsine göz atalım;

1- Empati: Markanın, marka yöneticisinin ya da sahibinin isteklerine göre değil de, müşterinin isteklerine göre şekillenen tasarımı ifade eder.

2- Problem: Bu tasarımı değiştirmemizdeki temel sebep nedir? Empati yaptığımız müşterilerin problemleri neler? Bu soruların cevaplarını bulduğumuz tanıları ifade eder.

3- Fikir: Ortaya çıkan sorunları nasıl çözmeliyiz? Bu fikirler; tasarımcı, çalışan ve müşterinin ortak bir masada buluşması sonucunda çıkması, daha başarılı sonuçlar ortaya koyacaktır.

4- Prototip: Çıkan fikirlere yönelik protoriplerin üretildiği süreçtir. Bu prototipler illa illustrator ya da photoshop gibi profesyonel programlarda değil, daha hızlı olması adına genelde kağıt üzerinde çıkarılır.

5- Test: Çıkan prototip, daha profesyonel bir ortama taşınarak test aşamasına tâbi tutulur. Prototip test aşamasından başarılı şekilde geçerse bir sonraki aşama olan “değerlendirme” aşamasına geçer fakat başarısız olursa “prototip” aşamasına geri dönülmesi gerekir. İkinci defa başarısız olursa “fikir” aşamasına geri dönülür.

6- Değerlendirme: Tüm sonuçlar istenildiği gibi ise; geliştirdiğimiz tasarım düzenli bir değerlendirmeye maruz kalır ve problemin çözüme kavuşması, sonuçların iyileşmesi gözlemlenir.

Örneğin; sepetine ürün ekleyen kullanıcıların sipariş tutarlarının fazla olduğu ancak dönüşüm oranları ve sipariş tutarlarının tatmin etmeyecek bir seviyede kaldığı probleme odaklanarak, kullanıcılar ile empati kurabilir, check-out sayfalarının iyileştirilmesine, satışın yükselmesine neden olacak design-thinging çalışması yapabilirsiniz👌

Paylaş

Markanı Büyütmekte
Zorluk Mu Yaşıyosun?

Formu doldur,
Sonucu birlikte görelim.

ÜCRETSİZ

Marka Check-Up'ını Yaptır

Kişisel verilerimin işlenmesine, BusinessUp'ın reklam, duyuru, bilgi, kampanya vb. konularda şahsıma ticari elektronik ileti göndermesine, bilgilerimin bu amaçla kullanılmasına, şahsımla ve markamla paylaştığım veriler üzerinden iletişime geçmesine, saklanmasına ve yurtdışı ve/veya yurtiçi hizmet sağlayıcı üçüncü kişilerle paylaşılmasına açık rıza izni veriyorum.