BusinessUp!

Başarı Hikayelerini Hemen
Eticaret ve Dijital Pazarlama Eğitimlerinin Başlamasına Son X Gün! Hemen İncele!
  • All Post
  • MARKA
  • PAZARLAMA
  • SEO
  • TASARIM
Shopify mağaza satışları arttırma

Edit Template

Trendyol’da satış yapmak milyonlarca kişiye ulaşmak için oldukça avantajlıdır. Ancak Trendyol’un bünyesinde de olsanız Trendyol’da daha çok satış yapmak için bazı bilgilere ihtiyacınız vardır. Özellikle küçük işletmelerin Trendyol’da başarılı olmasını sağlayacak o bilgileri sizler için bir arada sunuyoruz.

Ürün Detaylarını Genişletin

Potansiyel müşteriler, ürünlerinizi, ürün aramaları ya da kategori listelemelerinde bulabilir. Müşterilerin ilk karşılaştığı şey, ürüne tanımladığınız isim ve ürünleriniz için hazırladığınız fotoğraflar ve fiyattır. Bu üç adımda müşterinin ilgisini çekebiliyorsanız, müşteri detay sayfasında ürünü satın aldığında nasıl bir deneyim yaşayacağını düşünecektir. Ürünü beğendi mi?, fiyatı bütçesine uygun mu?, kendi tarzına uygun mu? gibi sorulara cevap verebilmek için, ürün detay sayfasında daha fazla fotoğraf, video ve açıklama kısmını kullanabilirsiniz. Ürünün fotoğraflarında kumaş detayı, iç yapısı, görünmeyen özellikleri gibi alanların bulunması gerekir.

Açıklama kısmı ise, müşteriler ile tanışmadan konuşabildiğiniz alandır. Bu nedenle bu alanda mümkün olduğunca çok detay eklenmelidir. Müşterilerinize anlatmak istediğiniz şeyleri, yani ürün ölçüleri, ebat, kumaş tipi gibi mümkün olan tüm özellikleri bu alana giriş sağlamalısınız. Bu detaylandırma, müşterilerden gelen soru miktarını da azaltacak bir etkiye sahiptir.

Stoklarınızı Güçlü Tutun

Trendyol’da başarılı olmanın önemli bir ölçütü, stok miktarıdır. Stoklarınız ne kadar güçlü ise, ürünlerinizin görünürlük ve reklam performansı o kadar iyi olacaktır. Stok miktarını zayıf tutan satıcı firmalar, Trendyol için daha az öneme sahip olacaktır. Düşük stok, düşük satış miktarı anlamına geleceği için, karlılık bakımından pazaryerleri açısından daha önemsiz bir konuma düşmenize sebep verir. Bu nedenle stok miktarları sürekli takip edilmeli, satışı güçlenen ürünlerin performansının düşmemesi için erkenden stok beslemesi yapılması gerekir. Özellikle kampanya dönemlerinden önce, genel stok beslemesi yapılarak, Düzenlenecek fiyat avantajı ve pazaryerinin görünürlük desteği ile, satışlarınız artış gösterecektir.

Müşterilerinize Fiyat Avantajı Sağlayın

Trendyol’da başarılı olmanın adımlarından birisi de rakipler karşısında müşterilere fiyat avantajı sağlamaktır. Ürün fiyatlarının sürekli takipte olması gerekmektedir. Bu avantajı sağlayabilmek için, pazaryeri panelinden, indirim kurguları oluşturabilir, pazaryerlerinin hazırladığı kampanyalara dahil olabilir, müşterilerinizin ilgisini çekecek hediye kuponlar oluşturabilirsiniz. Ayrıca birkaç saatlik indirim teklifleri ya da genel fiyat indirimi tekliflerine katılarak, müşterilerinize daha avantajlı fiyatlar sağlayabilirsiniz. Bu fiyat avantajının cironuza etkisi direkt olarak yansıyacaktır.

Ürünlerinizi Görünür Kılın

Pazaryerlerinde birçok kategoride, birçok satıcı firma bulunmaktadır. Bu nedenle ürünlerinizin, potansiyel müşterilere görünürlüğünü artıracak geliştirmeler yapılmalıdır. Ürün isimlerinde ürüne dair özelliklere yer verilebilir. Renk, beden ya da kumaş tipi gibi detaylar ürün ismine eklendiğinde, aramalarda anahtar kelime şeklinde tetiklenecek ve sizin ürününüzü arayan müşterilere ulaşımınız hızlanacaktır. Ayrıca pazaryerinde ürün ekleme işlemi gerçekleştirirken, “Ürün Özellikleri” alanında bulunan ve ürüne dair bilinen tüm özellikler tanımlanmalıdır. Ürün özellikleri alanında tanımlamaları yapılmamış ürünler, müşterilerin filtre sistemini kullandığı durumlarda görünürlüğünü yitirmektedirler. Bir diğer önemli konu da Trendyol içerisinde bulunan reklam panelini kullanarak, belirli bir bütçe ile reklam yapmaktır. Bu alandan istediğiniz ürünlerinize sponsorlu reklam verebilir, Trendyol satıcı mağazanızı görünür kılmak için mağaza reklamına yönelebilirsiniz. Ayrıca Trendyol içerisinde, Influencer – Fenomen kampanyaları da oluşturabilmektedir. Bu şekilde fenomenlerin ürünlerinizi sosyal medyada paylaşmasını sağlar ve Trendyol linkinize yönelimi ile, satışlarınızı artırabilirsiniz. Bir diğer seçenek de, Trendyol üzerinden Facebook ve Instagram reklamları alanıdır (CPAS). Bu paneli kullanarak, Facebook ve Instagram üzerinde, Trendyol’a ürünlerinize reklam gösterimi sağlatabilirsiniz.

Müşteri Memnuniyeti Sağlayın

Trendyol’da başarılı olmanın bir diğer konusu da müşteri memnuniyetini sağlamaktır. Siparişlerinizde yanlış ürün, yanlış renk, defolu ürün gibi hatalı kargolama yapılmaması gerekir. Bu tür hatalı sipariş teslimleri, iade oranlarınızın yükselmesine, müşterilerin ürünlerinize negatif yorum yapması ve puanlamasına neden olur. Bu durumun tamamı da Trendyol satıcı puanınızı olumsuz yönde etkileyecektir.

Siparişlerin kargolama süresi bu noktada çok önemli bir metriktir. Müşteriler her zaman en kısa sürede satın aldığı ürünün kendisine teslim edilmesini beklemektedir. Aynı zamanda bu konuda Trendyol özelinde satıcı puanını etkilediği bilinmektedir. Sipariş gecikmelerinde Trendyol cezai işlem uygulamaktadır. Bu tür durumlarda hem ürün iadesi ile ekstra kargo gider, hem de para cezası işlemi olacağı için, maddi kayıp yaşanmaktadır.

Mağazanızı Güncel Tutun

Trendyol satıcı mağazanız, sizin anasayfanızdır. Size özel oluşturulan ve kişiselleştirilebilen bu mağaza sayfası, müşterilerinizin sizi takip etmesi ve bir sonraki alışverişinde sizi tekrar bulabilmesi için çok önemlidir. Mağaza sayfalarında kategori yapılarının düzenlenmesi, hazırlanan kampanya ve indirim kurgularının banner ve slider aracılığı ile gösterimi gerekmektedir. Bu şekilde müşterilerinizde güven duygusu geliştirecek ve ilgili satıcı algısı yaratacaktır.

Mağaza sayfalarının belirli aralıklarla güncellenmesi gerekmektedir. Trendyol satıcı mağazasının güncellenmesi, mağazayı takip eden müşterilere uygulama üzerinden push bildirimlerinin gitmesini sağlayacaktır.

Trendyol’da Başarılı Satıcı Olmak

Pazaryerlerinde başarılı satışlar sağlayabilmek için, yukarıda sayılan maddelerin tamamına önem göstermek gerekiyor. Genel e-ticaret yapısının tüm ayaklarının sağlam olması durumunda, hem müşteriler gözünde hem de Trendyol gözünde satıcı değer kazanabilmektedir. Bu nedenle, ürünün seçimi ve isimlendirmesinden, satış sonrası desteğine kadar bütün süreçte özenli, vizyon sahibi ve ilgili olmak gerekiyor. Pazaryerlerinde yüksek cirolar elde etmek ve başarılı bir satıcı olmak için, tüm operasyonun dikkatli şekilde kurgulanması ve yönetilmesi gerekmektedir.

Trendyol satışlarınızı arttırmak ve kısa sürede yüksek cirolar elde etmek istiyorsanız aşağıda yer alan formdan bize ulaşabilirsiniz.

Paylaş

Markanı Büyütmekte
Zorluk Mu Yaşıyosun?

Formu doldur,
Sonucu birlikte görelim.

ÜCRETSİZ

Marka Check-Up'ını Yaptır

Kişisel verilerimin işlenmesine, BusinessUp'ın reklam, duyuru, bilgi, kampanya vb. konularda şahsıma ticari elektronik ileti göndermesine, bilgilerimin bu amaçla kullanılmasına, şahsımla ve markamla paylaştığım veriler üzerinden iletişime geçmesine, saklanmasına ve yurtdışı ve/veya yurtiçi hizmet sağlayıcı üçüncü kişilerle paylaşılmasına açık rıza izni veriyorum.