BusinessUp!

Başarı Hikayelerini Hemen
Eticaret ve Dijital Pazarlama Eğitimlerinin Başlamasına Son X Gün! Hemen İncele!
  • All Post
  • MARKA
  • PAZARLAMA
  • SEO
  • TASARIM
Google Analytics 4

Edit Template

Canımız, ciğerimiz, pek kıymetli Universal Analytics’imiz 1 Temmuz 2023 itibari ile artık hayatımızda olmayacak😭 Ayrılık için sayılı günler kalmasa da, artık yavaş yavaş google analytics’in yeni versiyonu olan GA4’e alışmak ve yavaş yavaş UA sürümü ile vedalaşmak gerekiyor.

Peki Google neden herkesin alışkın olduğu UA arayüzünü ve teklonojisini tamamen bırakıp GA4’e geçiyor?

Universal Analytics çerez tabanlı kullanıcıyı izleyebilen bir teklonojiye sahipti. Yani; sitenizde UA kodları tanımlıyken bir kullanıcı sitenizi ziyaret ediyorsa, bu kullanıcının web tarayıcısına çerezler gönderilerek kullanıcının oturum boyunca sitedeki sayfa görüntülemelerini, etkinliklerini ve e-ticaret aksiyonlarını takip edebiliyorduk ve yani UA bize oturuma dayalı bir veri modeli sunuyordu. Bir kullanıcının birden fazla cihazda işlem yaptığını düşünürsek, UA’da kullanıcıyı kaybetme olasılığımız yüksekti.(Hatta kaybediyorduk diyebiliriz). O yüzden, çerezlerin hayatımızdan hızla çıkmaya başladığı bu günlerde, google artık haklı olarak bu yapıyı daha fazla geliştirmek istemedi ve olay tabanlı bir yapıya taşımak için kesin kararını verdi.

Yeni GA4 ile Google oturuma dayalı veri modelini geride bırakarak etkinliğe(event) dayalı veri modelini geçiş yapıyor. İşletmeler birden çok kimlik ile platformlar ve cihazlar arasında ölçüm yapabilecek. Bu süreçte veriler, Google Signals ve yine gerek duyarsa çerezleri kullanabilecek. Ayrıca GA4 yapay zeka ve makine öğrenmesini temel alan bir raporlama sunuyor. Insight özelliği ile marketing dünyasında yararlı içgörüler çıkaracak gibi görünüyor. Özellikle pazarlama sektörü için oldukça işe yarar bir özellik olduğunu söyleyebiliriz. Artık kullanıcının gelecekteki davranışını ölçümleme konusunda GA4 daha güçlü görünüyor💪

Paylaş

Markanı Büyütmekte
Zorluk Mu Yaşıyosun?

Formu doldur,
Sonucu birlikte görelim.

ÜCRETSİZ

Marka Check-Up'ını Yaptır

Kişisel verilerimin işlenmesine, BusinessUp'ın reklam, duyuru, bilgi, kampanya vb. konularda şahsıma ticari elektronik ileti göndermesine, bilgilerimin bu amaçla kullanılmasına, şahsımla ve markamla paylaştığım veriler üzerinden iletişime geçmesine, saklanmasına ve yurtdışı ve/veya yurtiçi hizmet sağlayıcı üçüncü kişilerle paylaşılmasına açık rıza izni veriyorum.