BusinessUp!

  • All Post
  • MARKA
  • PAZARLAMA
  • SEO
  • Seo Sözlüğü
  • TASARIM
uygulama SEO'su

blogBaslik

Edit Template

SEO çalışması denildiğinde, ilk akla gelen Google arama motoru için yapılan optimizasyon çalışmasıdır fakat SEO sadece Google’dan ibaret bir çalışma değildir, eğer CIS bölgesinde pazarlama faaliyetleriniz varsa Yandex SEO çalışması yapmanız gerekebilir, aktif bir sosyal medya kullanımınız varsa, sosyal medya hesaplarınız için SEO çalışması yapmanız markanıza büyük fayda sağlayacaktır(Nasıl yapacağını merak ediyorsanız, 17 Haziran’da yaptığımız paylaşıma bakabilirsiniz) ve son olarak AppStore veya GooglePlay gibi uygulama marketlerinde aktif app’leriniz varsa; Uygulama Seo’su(AppStoreOptimization ve GooglePlayOptimization) yapmanız markanız için önemlidir

1- Uygulama İsmi: Uygulama SEO’su için en önemli konudur. Arama sonuçlarında ilk sıralarda çıkmak istiyorsanız öncelikle, sektörünüz ile alakalı anahtar kelimeyi uygulama adınızda geçirmelisiniz. Örneğin; “Alışveriş” yazdığınızda, uygulama isimlerinde “Online Alışveriş” & “Alışveriş” kelimeleri geçen uygulamalar karşınıza çıkacaktır.

2- Uygulama Açıklaması: Uygulama isminden sonra ikinci en önemli konudur. Bu kısımda; sektörünüz ile alakalı anahtar kelime analizi yaparak, yüksel potansiyeli olan anahtar kelimelere karar vermeli, anlaşılabilir bir uygulama açıklaması yazmalısınız. Açıklamada; kategori yelpazenizden, kampanyalarınızdan, üretim yelpazenizden ya da hizmetlerinizden uzun uzun bahsetmeniz pozitif fayda sağlayacaktır.

3- Logo ve Uygulama Görselleri: Uygulama logosu, SEO ile doğrudan alakalı olmasa da, marka bütünlüğü ve kullanıcı deneyimi açısından çok önemlidir. Kullanıcı deneyimi; SEO için büyük bir yere sahip olduğu için bu maddeyi ilk 3’e koymak istedik. Uygulama tanıtım görselleriniz merak uyandırıcı ve ilgi çekici olmalı. Ayrıca sunduğunuz hizmetleri, uygulama içi avantajları, kullanım kolaylıklarını ve ayrıcalıkları kısa biçimde yazmanız büyük fayda sağlayacaktır.

4- Uygulama Yorumları ve Değerlendirmeler: Kısaca geri bildirimler yani kullanıcı deneyimi diyebiliriz. Uygulamanızın kolay kullanılabilir, hızlı ve kullanıcı dostu olması, pozitif değerlendirmeler ve olumlu yorumlar almanızı sağlar. Uygulama marketleri de, geri bildirimlere çok fazla önem verdiği için, puanınız yüksekse arama sonuçlarında yukarıda yer alırsınız.

5- Diğer önemli kriterler ise; Uygulama kategori seçimi, indirme sayısı, indiren kişilerin uygulamayı aktif kullanma oranı ve kaldırma oranıdır. Uygulamanızı tasarlarken ve yayına alırken bu metrikler üzerinde empati yapıyor olmanız, uygulama seo’su için dolaylı fayda sağlayacaktır unutmayın.

Paylaş

Markanı Büyütmekte
Zorluk Mu Yaşıyosun?

Formu doldur,
Sonucu birlikte görelim.

ÜCRETSİZ

Marka Check-Up'ını Yaptır

Kişisel verilerimin işlenmesine, BusinessUp'ın reklam, duyuru, bilgi, kampanya vb. konularda şahsıma ticari elektronik ileti göndermesine, bilgilerimin bu amaçla kullanılmasına, şahsımla ve markamla paylaştığım veriler üzerinden iletişime geçmesine, saklanmasına ve yurtdışı ve/veya yurtiçi hizmet sağlayıcı üçüncü kişilerle paylaşılmasına açık rıza izni veriyorum.