BusinessUp!

Başarı Hikayelerini Hemen
Eticaret ve Dijital Pazarlama Eğitimlerinin Başlamasına Son X Gün! Hemen İncele!
  • All Post
  • MARKA
  • PAZARLAMA
  • SEO
  • TASARIM
yandex seo
  • MARKA
  • PAZARLAMA
  • SEO
  • TASARIM

Edit Template

Türkiye’de Yandex kullananların oranı %12’ye yükseldi. Eğer markanız özelinde, trafik kaynaklarına baktığınızda Yandex’den gelen sonuçlar görüyorsanız, sizinde Yandex SEO’su yapma vaktiniz gelmiş demektir.

1- Yandex, Google’dan sonraki en büyük arama motorlarından biridir. Başta Rusya olmak üzere Türkiye, Kazakistan, Azerbeycan, Gürcistan gibi ülkelerde tercih edilen bir arama motorudur.

2- Yandex Webmaster Tools kullan. Tıpkı Google’ın Search Console’u gibi Yandex’in de kullanıcılarına sunduğu “Yandex Webmaster Tools” aracı mevcuttur. Search Console’da olduğu gibi tıklama oranları, gösterim oranları gibi metriklere ulaşabilir, tarama istatistikleri, mobil kullanımlar görebilir ve markanızın Yandex tarayıcısındaki durumunu analiz edebilirsiniz.

3- Teknik Seo yap. Yandex’in teknik seo’da en fazla önem gösterdiği alanlar; header tag, title tag, meta keywords(Google artık dikkate almasa da, Yandex meta keywords’lere hala önem göstermektedir), url keywords şeklindedir.(Teknik seo konusunu daha sonra ayrıntılı açıklamamızı istiyorsanız yoruma “Evet” yazabilirsiniz)

4- Site hızını ve kullanıcı deneyimini yükselt, yandex metrika kullan. Bir diğer husus tabii ki Google gibi site hızından ve kullanıcı deneyiminden geçiyor. Yandex’de site hızı yüksek olan ve kullanıcı deneyimi iyi olan sitelere çok fazla değer veriyor ve diğer tüm etki eden faktörlerin belki de toplamına eşdeğer olarak görüyor. Kullanıcı deneyimini daha iyi hale getirmek için yandex metrika kullanabilirsiniz.

4- Header’a odaklanın. Kullanıcılar genellikle ziyaretleri sırasında sitenin en üst bölümlerinde daha fazla vakit geçirdikleri için ziyaretçilerin ilgisini çekebilecek veya reaksiyon gösterebilecekleri alanları sitenin üst bölümünde yayınlamanız oturum süresini arttırmaya yönelik hamle olacak, yandex seo’nuzu olumlu olarak etkileyecektir.

5- Domain otoritenizi yükseltin. Domain yaşı ve domain bitiş süreleri gibi faktörler Yandex seo için önemlidir. Çünkü bu durum, markamızın ne kadarlık bir geçmişe sahip olduğunu ve domain bitiş süresi ile markamıza ne kadar güvendiğimizi ve uzun soluklu yatırımlar yaptığımızı göstermiş olacaktır.

6- Özgün içerikler yaratın ve hacimli keywordler kullanın. Ve tabii ki en önemli konu içerik üretmek. Doğru, kaliteli ve zengin içerikli sayfalar her zaman arama motorlarının gözbebeği olmuştur. Yandex’te de bu durum aynı şekilde geçerlidir. İçerik demişken Yandex’in bizlere sunmuş olduğu Yandex Wordstat aracılığı ile Yandex arama motorunda kullanılan anahtar kelimeleri ve hacimlerini inceleyebilir, yol haritanızı bu yönde belirleyebilirsiniz.

Paylaş

Markanı Büyütmekte
Zorluk Mu Yaşıyosun?

Formu doldur,
Sonucu birlikte görelim.

ÜCRETSİZ

Marka Check-Up'ını Yaptır

Kişisel verilerimin işlenmesine, BusinessUp'ın reklam, duyuru, bilgi, kampanya vb. konularda şahsıma ticari elektronik ileti göndermesine, bilgilerimin bu amaçla kullanılmasına, şahsımla ve markamla paylaştığım veriler üzerinden iletişime geçmesine, saklanmasına ve yurtdışı ve/veya yurtiçi hizmet sağlayıcı üçüncü kişilerle paylaşılmasına açık rıza izni veriyorum.