BusinessUp!

Başarı Hikayelerini Hemen
Eticaret ve Dijital Pazarlama Eğitimlerinin Başlamasına Son X Gün! Hemen İncele!
  • All Post
  • MARKA
  • PAZARLAMA
  • SEO
  • TASARIM
Yatırım Getirisi
  • MARKA
  • PAZARLAMA
  • SEO
  • TASARIM

Edit Template

“Return On Investment(ROI*)” yani “Yatırım Getirisi” metriği, gidişatınızı en hızlı şekilde planlamanızı sağlayan, reklam yatırımınızın karşılığında ne kadar ciro aldığınızı kolay bir şekilde gösteren en temel pazarlama metriğidir. Organik zemini sağlam olmayan, yeni başlayan ya da çok agrasif reklam yatırımı yapan markalarda bu oran 1:2 seviyelerine düşebilirken, organik zemini sağlam olan ve agrasif branding çalışmaları olan markalarda ise 1:50’lere yükselebilmektedir. Tabi burada bahsi geçen X:Y oranında; X yatırımınızı, Y’de getirisini yani cironuzu ifade etmektedir. Örneğin; günlük reklam yatırımı 5binTL olan bir markanın cirosu 25binTL ise ROI’si 1:5’dir. Tabi Yatırım Getirisi’ne genel olarak bakabileceğiniz gibi, reklam kanalı özelinde de bakabilirsiniz. Örneğin; Google Ads hedefiniz 1:6 iken, Meta Ads hedefiniz 1:10 olabilir ve eğer iki kanala’da eşit derecede yatırım yapıyorsanız, genel ROI hedefinizi 1:8 olarak belirleyebilirsiniz. Daha fazla bilgi almak ve markanız özelinde ROI seviyenizi nasıl belirleyeceğinizi ve nasıl artıracağınızı öğrenmek için bizimle iletişime geçebilirsiniz😎

*Burada bahsettiğimiz ROI en basit şekliyle ifade edilmiştir. Normalde ROI = Kar(Gelir-Maliyet) / Maliyet x 100 formülü ile hesaplanırken, daha anlaşılır olması adına Gelir / Maliyet formülü ile hesaplanmıştır. ROI, ROAS yani Return On Advertising Spend(Reklam Harcamasının Getirisi) ile çok fazla karıştırılır, aslında reklam kanallarının getirilerine bakmak için ROAS metriği kullanılır lakin ROAS hesaplamak için sürekli bir rapor yaratabilmek gerekir, hız kazanmak isteyen markalar ise yukarıda göstermiş olduğumuz basit ROI hesabı ile ilerleyebilir, ay sonu detaylı ROI ve ROAS’larını alabilirler. Son olarak ROAS = Gelir / Maliyet x 100 formülü ile hesaplanır.

Paylaş

Markanı Büyütmekte
Zorluk Mu Yaşıyosun?

Formu doldur,
Sonucu birlikte görelim.

ÜCRETSİZ

Marka Check-Up'ını Yaptır

Kişisel verilerimin işlenmesine, BusinessUp'ın reklam, duyuru, bilgi, kampanya vb. konularda şahsıma ticari elektronik ileti göndermesine, bilgilerimin bu amaçla kullanılmasına, şahsımla ve markamla paylaştığım veriler üzerinden iletişime geçmesine, saklanmasına ve yurtdışı ve/veya yurtiçi hizmet sağlayıcı üçüncü kişilerle paylaşılmasına açık rıza izni veriyorum.