BusinessUp!

  • All Post
  • MARKA
  • PAZARLAMA
  • SEO
  • Seo Sözlüğü
  • TASARIM
Shopify mağaza oluşturma

blogBaslik

Edit Template

Shopify mağazası oluşturulduktan sonra kaçınmanız gereken bazı hatalar bulunmaktadır. Bu hatalardan kaçınmanız e-ticaret sektöründe çok daha iyi bir konumda olmanızı sağlayacaktır. Sizler için Shopify mağazası oluşturulduktan sonra yapılan 6 önemli hatayı bir araya getirdik.1 – Yüksek Nakliye Ücretleri

Yüksek veya gizli nakliye ücretleri, potansiyel müşterilerinizin alışveriş yapmadan mağazanızdan ayrılmasının ana sebeplerinden biridir. Son araştırmalar, müşterilerin yaklaşık %25’inin, siparişlerinde yüksek nakliye ücretlerini fark ettikleri anda alışveriş sepetini terk ettiğini kanıtlamıştır.

Alışveriş söz konusu olduğunda hiçbirimizin kargo ücreti ödemeyi sevmediği gerçeğini kabul etmeliyiz. Nakliye ücretlerini mümkün olduğunca düşük tuttuğunuzdan emin olun ve ürünlerin nakliyesi çok pahalıysa, nakliye ücretini ürün fiyatına ekleyebilirsiniz. Bu çözüm, müşterilerinize ücretsiz kargo izlenimi verecek ve diğer yandan sizi zarara uğratmayacaktır. Müşterinizin ihtiyaçlarını ve gereksinimlerini daha iyi anlamalısınız. Onlara sorunsuz bir deneyim yaşatan ürün ve hizmetler sunmayı amaç edinin.

2 – Varsayılan SEO Ayarlarını Korumak

Shopify, her sayfayı varsayılan SEO ayarlarıyla optimize eder. Ancak, birçok kişi çevrimiçi olarak istediklerini bulmak için Google ve Bing gibi arama motorlarını kullanır. Bu nedenle, ürünleriniz için SEO’yu optimize etmek, reklamlar için ödeme yapmadan mümkün olabildiğince kişiye ulaşmak için çok önemlidir. Genel bir kural olarak Shopify’daki mağaza sahipleri, bir kullanıcı belirli bir anahtar kelimeyi veya kelime öbeğini aradığında mağazalarını, web sitelerini, markalarını ve ürünlerini arama sonuçlarının ilk sayfasında listelenecek şekilde optimize eder. Diğer web sitelerinde mağazanızı örnek gösteren bir dizi doğal bağlantı kullanmak çok önemlidir. Ayrıca, bir Shopify sayfası veya bu konudaki diğer herhangi bir web sitesi için SEO’nun asla tek seferlik bir iş olmadığını belirtmekte fayda var. SEO çalışmalarınızın bir parçası olarak şunları yaptığınızdan emin olun: Mağazanızda bir hiyerarşi ve site haritası oluşturun, markanız, hedef pazarınız ve ürünleriniz için doğru anahtar kelimeleri araştırın. Arama motorları için mağaza meta verilerini optimize edin ve resimlere alternatif metin ekleyin. Ayrıca mağazayı responsive ve mobil uyumlu hale getirin. Eğer bu hatalar ile uğraşmak istemiyorsanız Shopify ajansı ve performans pazarlama ajansı BusinessUp! ile iletişime geçebilirsiniz.

3 – Yüksek Yükleme Süresine Neden Olan Optimize Edilmemiş Görüntülere Sahip Olmak

Arama motoru optimizasyonunun, resimlerinizin nasıl olması gerektiğine dair birçok kuralı ve yönergesi vardır. Ürünleriniz için doğru görseli seçmek zor olabilir. Yine de yüksek yükleme sürelerine yol açmayacak resimleri manuel seçmeniz en iyisi olacaktır. Araştırmalar, web sitelerinin beş saniye içinde yüklenmesi gerektiğini ortaya koyuyor. Beş saniyeden fazla herhangi bir süre size çok sayıda müşteriye mal olabilir. Görüntüleri sıkıştırmanın bir parçası olarak, birçok geliştirici 3rd party uygulamaları kullanma eğilimindedir. Bu, mağazanızın genel kalitesine herhangi bir faydadan çok zarar verebilir. Görüntüleri sıkıştırmanın hız, kalite ve kullanıcı deneyimi üzerinde etkisi olacaktır. Uygulama tarafından sıkıştırılan her görüntü için ödeme yapmanız gerekebilir. Bu, mağazanızın işletme maliyetini olumsuz etkiler.

4 – Yanlış ve Yetersiz Ürün Açıklamaları

Resimler, web sitesindeki ürünlerin rolünü oynarken, ürün açıklamaları, e-Ticaret mağazasında bir satış temsilcisinin rolünü oynar.

İlginç bir ürün açıklaması, müşterinizi şimdi satın al düğmesini tıklamaya ikna edebilir. Yine de birçok mağaza sahibi, iyi bir ürün açıklamasının önemini gözden kaçırıyor. Yeni ve inandırıcı bir ürün kopyası oluşturmak yerine, üreticiler tarafından sağlananları kullanırlar.

Görseller ürünün görünümü ve renkleri hakkında fikir vermektedir. Bir ürün açıklaması, ağırlığı, boyutu, dokusu ve faydaları gibi önemli ayrıntıları vurgular. Ürün açıklamasını yazarken, dostça ve sohbet edici bir üslup kullanabilirsiniz. Karmaşık veya teknik kelimeler kullanmaktan kaçınmalısınız. Ayrıca üreticiler veya tedarikçiler tarafından sağlanan açıklamaları kullanmayın. Sade, düz ve yüzlerce başka mağaza sahibi tarafından kullanılan yazıları kesinlikle kullanmayın Tüm ürün özelliklerini mutlaka açıklayın. Okunabilirliği arttırmak için başlıkları ve madde işaretleri kullanın. SEO’yu iyileştirmek için açıklamanıza birincil anahtar kelimeler eklemeyi sakın unutmayın.

 5 – Ürün yorumlarını ve kullanıcı deneyimlerini paylaşmamak

Bu kadar çok çevrimiçi mağaza arasında, müşteriler satın alma işlemlerinde size güvenebileceklerini bilmek isterler. Sosyal kanıt, bu güveni kazanmanıza yardımcı olabilir.

Birisi markanıza aşina değilse, size güvenmelerini sağlamanın en kolay yollarından biri, onlara bazı sosyal kanıtlar vermektir. Müşteriler güvenebilecekleri markalardan alışveriş yapmak isterler. Bunu çevrimiçi mağazanızda göstermenin en kolay yollarından biri, müşteri incelemeleri ve ürün yorumlarıdır.

Araştırmalarda, tüketicilerin %76’sı, incelemeleri olmayan bir satıcıdan satın alma olasılıklarının daha düşük olduğunu paylaşmıştır. Çevrimiçi mağaza kurmak her zamankinden daha kolay ve ucuz hale geldiğinden, kalitesiz, güvenilmez mağazalarda da bir artış vardır.. Meşru sosyal kanıt sağlamak, yeni bir müşterinin sahip olabileceği endişeleri gidermenin en önemli yollarından biridir.

Ürünlerinizi incelemelere açmak korkutucu gelse de, eğer kaliteli ürün ve hizmetler sağlıyorsanız, mutlu müşterilerinizin sizin adınıza konuşmasına izin verin ve bu incelemeyi istemekten de korkmayın. Sormak için bir yol bulun,mutlu müşterilerin geri bildirim bırakmak için zamanlarını ayırma olasılıkları çok daha yüksektir. Bu harekete geçirme yöntemini e-posta dönüşüm huninize ekleyin. Örneğin, müşterinize alışveriş yaptıktan bir hafta sonra bir e-posta gönderin ve yeni ürünlerinden ne kadar memnun olduklarını sorun ve inceleme bırakmaları için onları sitenize geri yönlendirin.

“Ama ya kötü bir eleştiri alırsam? Bunu göstermek istemiyorum!” Olumsuz geri bildirimin her zaman kötü anlam taşımaz. Mutsuz müşterinize yanıt verme şekliniz, yeni mutlu müşteriler yaratmak için iyi bir fırsattır. Herkese açık ve hızlı bir şekilde yanıt verdiğinizde, insanlar pek olası olmayan bir sorunla karşılaşsalar bile onlara yardım etmek için orada olacağınızdan emin olacaklardır.

6 – Aktif olmayan müşteri hizmetleri

Müşteri hizmetleri, iyi bir işin mihenk taşıdır. Mükemmel müşteri hizmeti, şirketinizin diğerlerinden farklı olmasını sağlayabilir, ancak kötü müşteri hizmetinin iş üzerinde eşit derecede büyük bir etkisi olabilir.

Birkaç küçük hata, müşterilerinizi kaybetmenize ve telafisi zor olan kötü bir itibar kazanmanıza neden olabilir. Kötü Müşteri Hizmeti veya hiç olmaması, daha yüksek fiyat memnuniyetsizliği anlamına gelir.

Örnek müşteri hizmetleri, şirketinizin rakiplerinizden daha düşük fiyatlar sunmadan rekabet edebilmesinin bir yoludur. Birçok müşteri, siparişlerine daha iyi müşteri hizmeti alacaklarını bildikleri için daha yüksek fiyatları görmezden gelir.

 Bir ürün için %20 daha fazla ödeyen ve destek ekibinize iade politikanızı sormak için telefonda 30 dakika bekleyen bir müşteri düşünün. Müşteri, ürünü neden daha büyük bir kuruluştan daha düşük bir fiyata satın almadığını düşünebilir. Bu olağandışı görünebilir, ancak araştırmalar, müşteri hizmetleriyle ilgili bir sorun yaşayan müşteriler arasında %20’lik bir memnuniyetsizlik oranı olduğunu göstermektedir.

Müşteriler mağazanıza ikinci bir şans vermez ve alışveriş yapanların yarısından fazlası, bir sorunları olduğunda işletmenizin müşteri hizmetleri ekibiyle iletişime geçmez. Önceki müşteri hizmetleri deneyimlerine veya şirketinizle ilgili incelemelere dayanarak, onlara yardım edemeyeceğinize veya yardım etmeyeceğinize inanabilirler.

Harika bir müşteri hizmeti sunduğunuzda, mağazanız iyi bir itibar kazanacaktır. Müşterileriniz, şikayetlerini bekletmek yerine ihtiyaç duyduklarında onlara yardım edebileceğinizi bilecek ve bir daha sizden alışveriş yapmalarını sağlayacaktır. Ek olarak, mükemmel müşteri hizmetiniz, alışveriş yapanları karşılaştıkları sorunlara rağmen mağazanıza geri dönmeye ikna edebilmektedir. Onlara yardım etmek için orada olduğunuzu bilecekler, bu nedenle gelecekte mağazanıza geri dönmeye daha istekli olacaklar.

Kötü müşteri hizmetleri, alışveriş yapanlar arasında hızla yayılır ve mağazanızı etkiler. İnsanlar genellikle onları tatmin eden bir şeyden çok, hoşlanmadıkları bir şeyi tartışmaya eğilimlidirler. Birçok müşteri, satın almadan önce bir mağazanın incelemelerini çevrimiçi olarak kontrol eder ve müşterilerin kötü müşteri hizmetleri deneyimlerini inceleme sitelerinde bildireceğinden emin olabilirsiniz. Diğer müşteriler bunu görecek ve bu sizin satışlarını olumsuz etkileyecektir.

Shopify mağazanızın tasarım, dijital reklam ve SEO süreçlerini profesyonel bir şekilde yürütmek istiyorsanız aşağıda yer alan formu doldurarak bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Paylaş

Markanı Büyütmekte
Zorluk Mu Yaşıyosun?

Formu doldur,
Sonucu birlikte görelim.

ÜCRETSİZ

Marka Check-Up'ını Yaptır

Kişisel verilerimin işlenmesine, BusinessUp'ın reklam, duyuru, bilgi, kampanya vb. konularda şahsıma ticari elektronik ileti göndermesine, bilgilerimin bu amaçla kullanılmasına, şahsımla ve markamla paylaştığım veriler üzerinden iletişime geçmesine, saklanmasına ve yurtdışı ve/veya yurtiçi hizmet sağlayıcı üçüncü kişilerle paylaşılmasına açık rıza izni veriyorum.